10 بنای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی می گردد

به گزارش چاپار بلاگ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 10 بنای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی می گردد.

10 بنای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مجید صفایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازسازی بخش هایی از پل بریم، تنگ سروک، قلعه دیشموک و هفت خانه تاریخی کهگیلویه و بویراحمد با چهار میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار انجام می گردد.

وی اعلام کرد: از این به تعداد 9 بنای تاریخی استان سه میلیارد و 600 میلیون ریال و بعلاوه به منور بازسازی پل بریم هم یک میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: پارسال هم 10 بنای تاریخی این استان از جمله پل پاتاوه، قلعه عزیزی، پل بریم، قلعه چرام و بلاد شاپور بازسازی شده بود.

صفایی مقدار اعتبار هزینه شده برای بازسازی و ساماندهی این تعداد اثر تاریخی استان را حدود 13 میلیارد ریال برآورد کرد.

وی تعداد آثار میراث فرهنگی شناسایی شده استان را 2هزار اثر ذکر کرد و اضافه کرد: تا زمان حاضر 770 اثر میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در لیست آثار ملی ثبت شده است.

صفایی توضیح داد: آسیاب ها، خانه های تاریخی، قلعه ها، آب انبارها، بقاع متبرکه، گورستان های تاریخی، پل ها، مساجد و کاروانسراها از مهمترین بناهای تاریخی ثبت شده این استان در لیست آثار ملی هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 17388

به "10 بنای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بنای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید