کاخ پادشاهی تایلند؛ کاخی دیدنی و زیبا در آسیا

به گزارش چاپار بلاگ، کاخ پادشاهی تایلند هر روز با ازدحام توریستهایی روبرو بوده که از تمام نقاط دنیا برای دیدن تاریخ و فرهنگ تایلند می آیند. کاخ عظیم، 2.35 میلیون فوت مربع از اراضی که درست وسط شهر قرار دارند را اشغال نموده و جا به اندازه کافی برای پذیرفتن همه نیست اما، مردم همچنان به آمدن ادامه می دهند، زیرا این کاخ دیدنی به روایتی زادگاه بانکوک هست. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید کاخ عظیم بانکوک کجاست و با زیبایی های معماری کاخ پادشاهی تایلند آشنا شوید.

کاخ پادشاهی تایلند؛ کاخی دیدنی و زیبا در آسیا

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

فهرست مطالب

تاریخچهشیوه دسترسی، ساعات بازدید و قیمت بلیتقانون لباسمواظب کلاهبرداران باشیدنکاتی برای بازدید

تاریخچه

وقتیکه پادشاه رامای اول در آوریل 1782 آغاز به ساخت معماری کاخ پادشاهی تایلند کرد، مجبور بود تا از چوب و هر آنچه که در آن نزدیکی بود، استفاده کند و در نهایت، آجرها از ویرانه های آیوتایا آورده شده و از رود چائوفرایا عبور داده شدند. شاه رامای اول در 10 ژوئن 1782 اقامت دائم در کاخ پادشاهی تایلند را آغاز کرد و زباله هایی که با شتاب سر هم شده بودند، طی سالها از طریق کارگران مجانی با بنای سنگی جایگزین شدند. بودای زمردین که بعنوان محافظ تایلند محسوب می شد، در عبادتگاه سلطنتی شاه قرار داشت و در نهایت، به وات فرا کائه (Wat Phra Kaew) برده شد. جالب اینجاست که دو تا از سه لباس طلایی که به بودای زمردین پوشانده می شدند، از طریق خود شاه رامای اول ساخته شده اند. لباس طلایی بودای زمردین معمولا فصل به فصل از طریق پادشاه تایلند عوض می گردد.

شیوه دسترسی، ساعات بازدید و قیمت بلیت

اگر خودتان راه دسترسی به کاخ پادشاهی تایلند را پیدا کنید، لذت بخش تر و با ارزش تر از سرو کله زدن با رانندگان است که دائم قیمت کرایه را بالا می برند. از جاده خارج شوید و از مزیت آب بهره ببرید. تاکسی های رودخانه ای ارزان هستند و به علاوه بهانه خوبی برای از نزدیک دیدن رودخانه چائو فرایا. جایزه شما هم این است که سفر با قایق شما را از شر ترافیک خلاص نموده و در طول راستا می توانید از مناظر رودخانه لذت ببرید. اگر به سیستم قطار شهری بانکوک دسترسی دارید، تا ایستگاه صافان تاکسین را با قطار آمده و سپس علائم اسکله را دنبال کنید. نه ایستگاه را از شمال تا اسکله تاچانگ با قایق ادامه دهید. آنها با علائمی تعیین شده اند.

براساس مقاله کاخ عظیم بانکوک کجاست هنگامی که در اسکله تاچانگ پیاده شدید، مسافت کوتاهی را به سمت جنوب رفته تا به ورودی کاخ پادشاهی تایلند برسید. برای بار اول استفاده از سیستم تاکسی رودخانه ای می تواند کمی دلهره آور حتی حیرت انگیز باشد. قایق ها اغلب بطور کامل در اسکله توقف نمی نمایند و خدمه با کشیدن طناب آن را نگه می دارند. همه چیز کمی آشفته به نظر می رسد و مسافران مجبورند که سریع به قایق سوار یا پیاده شوند. نگران نباشید؛ کاخ عظیم اغلب شلوغ ترین ایستگاه در امتداد رودخانه است پس، وقت کافی برای پیاده شدن از قایق را دارید.

براساس مقاله کاخ عظیم بانکوک کجاست باید بدانید که این دیدنی هفت روز هفته از ساعت 8:30 صبح تا 16 باز بوده و باجه فروش بلیط در ساعت 15 بعدازظهر بسته می گردد. گاهی اوقات کاخ عظیم برای بازدیدهای رسمی و اقدامات دولتی بسته است. البته، خیلی به ندرت این اتفاق می افتد. ادعای هیچ راننده ای مبنی بر بسته بودن کاخ عظیم را باور نکنید و اگر ادعای بسته بودن بیش از حد قانع نماینده بود، از پذیرش هتل بخواهید که برای اطمینان با این شماره تماس بگیرد 3100-6626235500+. 500 بات برای ورودی کاخ عظیم باید هزینه نموده و با پرداخت 200 بات اضافه تر می توانید یک تور صوتی هم کرایه کنید. راهنمایانی هم برای استخدام در دسترس بوده و شما باید با آنها سر نرخ چانه بزنید.

قانون لباس

قانون لباس برای دیدن معماری کاخ پادشاهی تایلند به شدت اجرا شده و غرفه قرض دادن لنگ ممکن است هر زمان که دوست دارد بسته گردد، بنابراین ممکن است قرض دریافت یک لنگ 200 بات برایتان هزینه داشته باشد.

-مردان باید شلوار بلند داشته باشند و زنان باید پاهای خود را تا بالای زانو بپوشانند.

-از پوشیدن شلوارهای کشی چسبان یا درآوردن لباس اجتناب کنید.

-پیراهن آستین کوتاه یا بی آستین نپوشید.

-پوشیدن پیراهن هایی با مضامین مذهبی یا نمادهای مرگ بر روی آنها ممنوع است.

-پوشیدن دمپایی غیرقابل قبول بوده و ممکن است بخاطر آن شما را بیرون نمایند.

-اگر لباس شما غیرقابل قبول باشد، ضروری است که با یک لنگ آن را بپوشانید.

مواظب کلاهبرداران باشید

مناطق اطراف کاخ عظیم محلی مناسب برای کلاهبرداران و فریبکاران محسوب می شوند. راننده های موتور سه چرخ برای بردن شما به کاخ عظیم خیلی مشتاق بوده و با صدای بلند شما را صدا می نمایند. پیدا کردن مسافر برایشان مثل برنده شدن در بخت آزمایی عظیم است. بنابراین، قایق بگیرید یا از جاده خائو سن پیاده بروید و خود را به زحمت نیندازید. رانندگان موتور سه چرخ می خواهند شما را به مغازه هایی که از قبل می شناسند، ببرند که در قبالش از آنها کمیسیون یا کوپن های سوخت دریافت نمایند. اگر مطمئن نیستید که لباس شما با قوانین لباس تطابق دارد یا نه، از افراد رسمی در ورودی بپرسید. ممکن است لنگ بصورت رایگان در دسترس باشد و بسیاری از فروشندگان به دروغ ادعا می نمایند که دامن شما کوتاه است تا لنگ هایشان را به فروش برسانند یا کرایه دهند.

بیشتر مواظب کیف و لوازم خود باشید و آیفون گران قیمت را طوریکه بیرون باشد، در جیب عقب خود نگذارید. با اینکه جرم و جنایت در بانکوک نسبتا کم بوده، قاپ زنی و کیف قاپی با موتورسیکلت در حال افزایش است.

نکاتی برای بازدید

-اول وقت را برای دیدن معماری کاخ پادشاهی تایلند انتخاب کنید. این کار به شما امکان می دهد که قبل از رسیدن گروههای عظیم گردشگری و گرم شدن هوا از دیدن مناظر لذت ببرید. گرما و رطوبت بانکوک از ساعت 11 صبح به بعد خفه نماینده می گردد؛ بخصوص اگر در ماههای گرم سال باشید.

-از کرم ضد آفتاب و کلاه بهره ببرید. برخی از بازدیدنمایندگان چتر را انتخاب می نمایند، اما در فضاهای شلوغ باعث زحمت است.

-لازم نیست که همه جای کاخ عظیم را کشف کنید مگر اینکه ماموریت کاری داشته باشید. هر وقت لذت نمی برید، کاخ را ترک کنید.

-وات فو در جنوب کاخ اولین مکان برای یادگیری یا تجربه ماساژ سنتی تایلندی بوده و وات مهاتات در شمالش یکی از مراکز اصلی مدیتیشن ویپاسانا و بهترین جا برای خرید طلسم است.

در ادامه بخوانیدمعرفی 10 تا از بهترین جاذبه های گردشگری بانکوکمنبع: همگردی
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 11578

به "کاخ پادشاهی تایلند؛ کاخی دیدنی و زیبا در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ پادشاهی تایلند؛ کاخی دیدنی و زیبا در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید