واکنش مسکو به درخواست ها برای به رسمیت نشناختن انتخابات سوریه

به گزارش چاپار بلاگ، معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، درخواست بعضی کشورها برای عدم به رسمیت شناختن انتخابات ریاست جمهوری سوریه ثبات عملکرد نهادهای رسمی در این کشور را از بین می برد.

واکنش مسکو به درخواست ها برای به رسمیت نشناختن انتخابات سوریه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با نووستی گفت: به رغم عوامل منفی و محدودیت های ایجاد شده به دلیل کرونا کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو به کار خود ادامه می دهد. قرار است دور پنجم مذاکرات میان طرف های سوری در دوره 25 تا 29 ژانویه برگزار گردد و در جریان آن اصول قانون اساسی آنالیز گردد و با جدیت درباره راهکارهایی که مورد قبول دو طرف باشد، گفت وگو خواهد شد.

وی گفت: در بعضی محافل بین المللی اظهاراتی درباره عدم به رسمیت شناختن انتخابات ریاست جمهوری سوریه ایراد می گردد. این به معنای محروم کردن سوری ها از حق انتخاب رهبری شان است و در عین حال ثبات عملکرد نهادهای دولت سوریه را از بین می برد.

این مقام روس اضافه نمود: قطعنامه 2254 شورای امنیت و قواعد فعالیت کمیته قانون اساسی ضرورت پیشبرد فرایند سیاسی را ایجاب می نماید که خود سوری ها بدون مداخله خارجی و بدون چارچوب های زمانی ساختگی آن را اجرا نمایند.

ورشینین همچنین گفت: بر همین اساس می توانیم حل و فصل سیاسی را محقق کنیم.

براساس قانون اساسی سوریه، قرار است انتخابات ریاست جمهوری 2021 برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 12551

به "واکنش مسکو به درخواست ها برای به رسمیت نشناختن انتخابات سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مسکو به درخواست ها برای به رسمیت نشناختن انتخابات سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید