آمریکا تحریم های روسیه را لغو می نماید؟

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران : یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که متوقف کردن این پروژه سخت است اما واشنگتن به کوشش خود ادامه خواهد داد.

آمریکا تحریم های روسیه را لغو می نماید؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از خبرآنلاین، آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد، دولت بایدن از تحریم شرکت های دخیل در پشت خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 به آلمان چشم پوشی نموده است ، اقدامی که منتقدان واشنگتن را خشمگین نموده است.

در گزارش وزارت امور خارجه به کنگره آمده است: فعالیت شرکت Nord Stream 2 AG و مدیر عامل آن ، ماتیاس وارنیگ ، متحد ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، قابل تحریم است، اما آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده ، بلافاصله از این تحریم ها چشم پوشی کرد و گفت که این به نفع منافع ملی ایالات متحده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که دولت بایدن پس از وخیم شدن روابط در زمان رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ ، در کوشش است تا روابط خود را با آلمان از نو بسازد. معافیت ها تاریخ انتها مشخصی ندارند ، اما توسط وزیر امور خارجه قابل لغو است.

وزارت امور خارجه چهار کشتی روسی از جمله Akademik Cherskiy را که از ماه آوریل لوله گذاری این پروژه را در آبهای دانمارک شروع کرد ، تحریم کرد. همچنین این اقدامات 5 نهاد روسی دیگر از جمله سرویس نجات دریایی روسیه را نیز اعمال کرد.

بلینکن در گزارشی که هنگام ملاقات با سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در ایسلند درآستانه نشست کنفرانس شورای قطب شمال گفت: رئیس جمهور جو بایدن ، دموکرات ، با طرح 11 میلیارد دلاری که گاز روسیه را از قطب شمال به آلمان می رساند ، مخالفت نموده و می گوید این یک توافق بد برای اروپا است.

ایالات متحده صادر کننده گاز طبیعی به صورت LNG به اروپا است ، اما گاز روسیه ارزان تر است. واشنگتن می ترسد که روسیه با افزایش وابستگی به مسکو بتواند از نورد استریم 2 به عنوان اهرمی برای تضعیف کشورهای اتحادیه اروپا استفاده کند.

رئیس کمیته روابط خارجی سنا ، باب منندز با انتقاد از این تصمیم ، گفت که این تصمیم کوشش های ایالات متحده برای مقابله با تجاوزات روسیه در اروپا را تضعیف می نماید. وی گفت: من از دولت این معافیت ها را برداشته و با تحریم هایی که کنگره مشخص نموده است عمل کند.

مایکل مک کول ، رئیس جمهوریخواه ارشد مجلس در امور خارجه ، گفت: اگر رژیم پوتین اجازه دارد این خط لوله را به انتها برساند ، به این دلیل است که دولت بایدن تصمیم به اجرایی شدن آن گرفت.

با این حال ، مقامات آلمانی از این معافیت به عنوان یک گام سازنده استقبال کردند. هایکو ماس ، وزیر امور خارجه آلمان ، گفت: این بیانگر این واقعیت است که آلمان یک شریک مهم برای ایالات متحده است ، شریکی که می تواند در آینده روی آن حساب کند.

اما یوری ویترنکو ، مدیرعامل شرکت دولتی انرژی اوکراین ، گفت نورد استریمخطرناک ترین پروژه ژئوپلیتیک روسیه است. شرکت انرژی دولتی روسیه ، گازپروم و شرکای غربی آن در حال مسابقه برای به انتها رساندن خط لوله برای ارسال گاز طبیعی به زیر دریای بالتیک هستند. این پروژه که اکنون حدود 95 درصد پیشرفت دارد ، می تواند اوکراین را دور بزند و از هزینه های سودآور ترانزیت محروم کند و به طور بالقوه مبارزه آن را در برابر تجاوز روسیه تضعیف کند.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که متوقف کردن این پروژه سخت است اما واشنگتن به کوشش خود ادامه خواهد داد. مقام وزارت امور خارجه گفت: ما خط لوله ای بیش از 90 درصد کامل را در اختیار داریم و بنابراین متوقف کردن آن همواره یک ضربه طولانی بوده است.نورد استریم 2 با سرعتی که در حال ساخت است ، می تواند قبل از انتها سال به انتها برسد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 16008

به "آمریکا تحریم های روسیه را لغو می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تحریم های روسیه را لغو می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید