هشدار مسئولان بهداشت فدرال درباره شیوع کرونا در آمریکا

به گزارش چاپار بلاگ، مسئولان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (C.D.C) آمریکا به شدت در مورد شیوع ویروس ناشناخته کرونا در ایالات متحده آمریکا هشدار دادند.

هشدار مسئولان بهداشت فدرال درباره شیوع کرونا در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مسئولان بخش بهداشت و درمان فدرال آمریکا بشدت هشدار دادند که ویروس جدید کرونا قطعاً در ایالات متحده آمریکا گسترش پیدا خواهد نمود و به همین دلیل بیمارستان ها، ادارات و مدارس باید برای مقابله با این ویروس آمادگی های لازم را اتخاذ نمایند.

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، دکتر نانسی مسونیر مدیر مرکز ملی ایمن سازی و بیماری های تنفسی در یک کنفرانس خبری در مورد شیوع بیماری کرونا در آمریکا گفت: هم اکنون بحث این نیست که آیا چنین چیزی (شیوع کرونا) رخ می دهد یا خیر بلکه بحث آن است که دقیقاً چه زمانی شیوع پیدا خواهد نمود.

وی سپس با تأکید بر این مسئله ادامه داد که شهرهای سراسر آمریکا باید بر اقدامات جداسازی اجتماعی از جمله تقسیم کلاس ها به گروههای کوچکتر از دانش آموزان یا تعطیلی کلی مدارس برنامه ریزی نمایند.

این پزشک آمریکایی توضیح داد که نشست ها و کنفرانس ها باید لغو گردد و ادارات نیز باید شرایطی را برای کارکنان خود فراهم آورند تا از خانه کار نمایند.

دکتر مسونیر توضیح داد: ما از مردم آمریکا می خواهیم با این انتظار که این یک رخداد بدی است، با ما همکاری نمایند تا برای مقابله با کرونا آماده شویم.

علیرغم هشدار مسئولان بهداشت و درمان آمریکا در مورد گسترش شیوع ویروس کرونا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سفر به هند، با کم اهمیت جلوه دادن تهدید کرونا گفت: احتمالاً از ویروس کرونا که بخوبی در کشور ما تحت کنترل درآمده است، سؤال خواهید پرسید. افراد بسیار اندکی از کشور ما به آن مبتلا شده اند و افرادی هم که به آن مبتلا هستند، در تمامی موارد،...رو به بهبودی هستند. همه آنها بهتر شده اند.

با اینحال، شبکه خبری سی ان ان روز گذشته (چهارشنبه) گزارش داده شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا به 60 نفر افزایش یافته است.

سی ان ان نوشته که تا به حال درمان یا واکسنی برای مهار این ویروس که بیش از 80 هزار نفر را مبتلا نموده و به مرگ بیش از 2700 نفر منجر شده کشف نشده است.

مسئولان مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا هشدار دادند که شیوع و گسترش ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا اجتناب ناپذیر است و الکس ایزار وزیر بهداشت و خدمات ا نسانی ایالات متحده آمریکا نیز روز سه شنبه هفته جاری در جلسه سنا درباره شیوع کرونا در آمریکا گفت: ما نمی توانیم جهت ورود ویروس (کرونا) به آمریکا را مسدود کنیم و باید در این خصوص واقع گرا باشیم.

پیش از این نیز ترامپ روز چهارشنبه از تمرکز رسانه های منتقدش بر روی اخبار مربوط به ویروس کرونا انتقاد کرد و در صفحه توییتری خود تأکید کرد که سی ان ان و ام اس ان بی سی دارند تمام تلاششان را به کار می بندند تا از [ویروس کرونا] بدترین تصویر را به نمایش گذاشته و بازارها را هراسان نمایند. او همچنین نوشت: آمریکا در بهترین وضع ممکن است.

ویروس کرونا تا کنون 80 هزار نفر را در جهان مبتلا نموده و موجب مرگ 3000 نفر عمدتاً در چین شده است.

با اینحال، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته سیاست های ترامپ برای مقابله با این ویروس را خجالت آور و کم رمق توصیف کرد.

نانسی پلوسی گفت: [پاسخ ترامپ به کرونا] خجالت آور است. او حالا پیشنهادی را مطرح نموده که برای مقابله با این ویروس بسیار ضعیف و کم رمق است. ما برای ایبولا 5 میلیارد دلار هزینه کردیم.

سیاستمداران هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه تا به حال از دولت ترامپ بابت سیاست هایش برای جلوگیری از شیوع کرونا انتقاد نموده اند، اگرچه ترامپ ادعا نموده کار مقام های دولت او فوق العاده بوده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2477

به "هشدار مسئولان بهداشت فدرال درباره شیوع کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مسئولان بهداشت فدرال درباره شیوع کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید