آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 9 میلیون و634هزار رسید

به گزارش چاپار بلاگ، بیماری کووید 19 همچنان در کشورهای مختلف جولان می دهد و قربانی می گیرد.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 9 میلیون و634هزار رسید

به گزارش خبرنگاران، شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 9,633,077 تن و شمار کشته ها به 487,549 تن رسیده است.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

ایالات متحده آمریکا

به گزارش الجزیره شمار مبتلایان کرونا در جنوب و غرب آمریکا در روزهای اخیر افزایش شدیدی داشته تا جایی که سه ایالت نیویورک، نیوجرسی و کنتیکت گفته اند، مسافران ورودی از این مناطق باید قرنطینه شوند. تگزاس و فلوریدا، دو مرکز مهم اقتصادی آمریکا، از جمله ایالت هایی هستند که شاهد جهش بی سابقه موارد روزانه ابتلا بوده اند. در همین حال در استرالیا، سی و سه مبتلای جدید در یک شبانه روز شناسایی شده اند که بالاترین تعداد طی دو ماه گذشته بوده. حادثه ای که دولت را وادار به انجام آزمایش های گسترده در ایالت ویکتوریا نموده است.

به گزارش فایننشال تایمز، آمریکا همچنین رکورد تازه ای از بابت شمار مبتلایان در دو ماه اخیر ثبت نموده است. روز سه شنبه آمار ابتلا در ایالت های کالیفرنیا 5,019 و تگزاس به 5,489 تن رسید. به باور کارشناسان اما افزایش شمار مبتلایان کووید 19 که باید در بیمارستان ها بستری شوند، نشان وخامت بیشتر اوضاع است. شدت دریافت پاندمی کرونا به ویژه در ایالت های فلوریدا، تگزاس و آریزونا نگرانی کارشناسان از جمله آنتونی فاوچی را برانگیخته است.

علیرغم تشدید کرونا در ایالت آریزونا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه 3 تیرماه (23 ژوئن) در یک گردهمایی عظیم حضور یافت. تماشاگران حاضر در این گردهمایی نه ماسک ایمنی زده بودند و نه فاصله گذاری اجتماعی را راعایت می کردند.مخالفان ترامپ پیوسته او را مورد انتقاد قرار می هند که ابعاد همه گیری کرونا را کم اهمیت تر از آنچه هست، جلوه می دهد.

نمودار زیر میزان افزایش و کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را از ماه مارچ تا جون نشان می دهد.

با ابتلای 20,848 تن دیگر در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان به 2,483,402 تن رسیده است. در 24 ساعت گذشته 308 تن نیز جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم 124,589 تن برسد.

بیشتر بخوانید: هند به رده سوم جهان نزدیک شد/محدودیت مهاجرتی ترامپ و دردسر کارگران

برزیل

کشور دوم جهان در جدول این روزها با شرایط سختی دست و پنجه نرم می نماید. نحوه مدیریت دولت این کشور در مهار کرونا بسیار ضعیف بوده و بولسونارو این بیماری را به سرماخوردگی خفیف تشبیه نموده است. پر شدن نسبی بیمارستان های این کشور در مناطق مختلف نیز چالش تازه ای را برای بیماران و دولت به وجود آورده است. با ابتلای 15,247 تن دیگر در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان به 1,207,721 تن رسیده است. در 24 ساعت گذشته 560 تن نیز جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم 54,434 تن برسد.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، پنج شنبه گزارش داد که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی یک روز گذشته با افزایش یک هزار و 113 مورد جدید، به رقم 613 هزار و 994 رسید.

بر اساس اطلاعات می توان نتیجه گیری کرد که از نظر نسبی، رشد ابتلا به عفونت کرونا در روسیه به پایین ترین رکورد خود، یعنی 1.17 کاهش یافته است. تعداد موارد تشخیص داده شده جدید روزانه در این کشور برای نهمین روز متوالی است که از 8 هزار مورد تجاوز ننموده و یک هفته است که به طور مداوم در حال کاهش بوده است.

این ستاد همچنین خاطرنشان کرد که تعداد بیماران مبتلا به کووید-19 که دیگر درمان شده اند در روز گذشته، 6 هزار و 342 نفر بود تا در مجموع موارد بهبود این بیماری به 375 هزار و 164 نفر افزایش یابد. میزان افراد درمان شده بیش از 61 درصد از کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در روسیه است.

در همین راستامیخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد که پویایی شیوع عفونت ویروس کرونا در این کشور به طور وضوح فرایندی رو به کاهش پیدا نموده است، البته این اتفاق در همه مناطق روسیه با تأخیری حدود سه هفته رخ می دهد.

موراشکو گفت: فرایند گسترش شیوع بیمار کووید 19 به طور کلی در روسیه و به ویژه در شهر مسکو در حال کاهش است و در همه مناطق با تأخیری سه هفته ای اتفاق خواهد افتاد. ما شاهد هستیم اوضاع در برخی مناطق دیگر تثبیت یافته و در برخی دیگر هنوز بهبود نیافته است.

بیشتر بخوانید: تگزاس کانون بحران شد/کاهش میزان بستری در ایران

انگلیس

تداوم همه گیری ویروس کرونا در انگلیس این کشور را با بحران های شدیدی روبرو نموده و باعث شده کسب و کارهای بسیار تعدیل نیرو را با توجه به این شرایط انجام دهند. به گزارش بی بی سی، در تازه ترین تحولات شرکت پست سلطنتی انگلیس موسوم به رویال میل خاطرنشان کرد که برای تعدیل چالش های اقتصادی ناشی از بحران کرونا (کووید-19) 2 هزار کارمند خود را اخراج می نماید. به این ترتیب حدود یک پنجم از کل نیروی کار رویال میل کاسته خواهد شد تا این شرکت بتواند 130 میلیون پوند ذخیره کند.

بر اساس بیانیه صادر شده اصلی ترین شرکت پست انگلیس، این تصمیم شامل بخش های عملیاتی نشده و قرار است از تعداد مدیران آن کم گردد. رویال میل همچنین 300 میلیون پوند از برنامه سرمایه گذاری های خود را در دوسال آینده متوقف خواهد نمود.این تحول یک ماه پس از آن صورت می گیرد که ریکو بک رئیس پست انگلیس کمتر از دو سال پس از تصدی این سمت، به دلیل کاهش شدید درآمدهای شرکت بر اثر بحران کرونا از مقام خود استعفا داد.

با ابتلای 1,118 تن دیگر در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان به 307,980 تن رسیده است. در 24 ساعت گذشته 149 تن نیز جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم 43,230 تن برسد.

بیشتر بخوانید:هند یک دارو را برای درمان تایید کرد/کرونا بار دیگر تیتر اول رسانه های آمریکا شد

هند

یک شرکت هندی که در زمینه طب سنتی و گیاهی موسوم به آیورودا فعالیت می نماید، خاطرنشان کرد دارویی فراوری نموده است که بیماران کرونایی را طی یک هفته کاملا درمان می نماید.

به گزارش لایو مینت، شرکت پتانجالی یوگ دوو به صورت رسمی یک دارو گیاهی فراوری نموده و ادعا می نماید این دارو می تواند بیماران کرونایی را درمان کند. بابا رام دوو رییس این شرکت گفت: ما اولین داروی گیاهی آیروودیک که بر روی آن تحقیق شده، آزمایش های بالینی آن به اتمام رسیده و نتایج آن مثبت بوده را فراوری نموده ایم. نتایج آزمایشات ما نشان می دهد که 69 درصد از بیماران کرونایی پس از گذشت 3 روز از مصرف این دارو درمان شده اند. همچنین 100 درصد بیمارانی که طی یک هفته این دارو را مصرف نموده اند به خوبی بهبود یافته اند.

لازم به ذکر است که هند نیز در رزوهای اخیر با افزایش تعداد مبتلایان روبرو بوده است و پس از روسیه در رتبه چهارم جهان قرار گرفته است. با ابتلای 18,183 تن دیگر در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان به 491,168 تن رسیده است. در 24 ساعت گذشته 401 تن نیز جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم 15,308 تن برسد.

مکزیک

947 نفر طی 24 ساعت گذشته بر اثر کرونا در مکزیک جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تعداد کل قربانیان به 24 هزار و 324 نفر رسید. طی همین مدت، پنج هزار و 437 نفر نیز در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد کل مبتلایان به 196 هزار و 847 نفر رسید.149 هزار و 318 نفر نیز پس از ابتلا به کرونا در این کشور بهبود یافته اند.

شیلی

در این کشور نیز با با ابتلای4,648 تن دیگر در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان به 259,064 تن رسیده است. در 24 ساعت گذشته 172 تن نیز جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم 4,903 تن برسد.

بیشتر بخوانید:چین امیدها برای ساخت واکسن را افزایش داد/دیپلمات های آمریکایی کرونایی شدند

پاکستان

به گزارش آناتولی، با ابتلای 4 هزار و 44 تن دیگر به ویروس کووید-19 طی یک روز اخیر، شمار کل مبتلایان در این کشور به 192 هزار و 970 نفر رسید.همچنین مجموع قربانیان ویروس کرونا در این کشور نیز با فوت 148 بیمار دیگر طی یک روز گذشته، به 3 هزار و 903 نفر افزایش یافت.در یک روز اخیر 21 هزار و 835 تست کرونا در پاکستان صورت گرفته و در مجموع یک میلیون و 171 هزار و 976 نفر در این کشور غربالگری شده اند.

ایالت سند با شناسایی 74 هزار و 70 مورد بیشترین و منطقه آزاد جامو و کشمیر نیز با 70 مورد کمترین میزان ابتلای کرونا را به خود اختصاص داده اند.لازم به ذکر است از 26 فوریه که نخستین مورد کرونا در پاکستان شناسایی شد تا به امروز 81 هزار و 307 بیمار بهبود یافته اند. از سوی دیگر هنوز هم 3 هزار و 3 مبتلای فعال در پاکستان وجود دارند.

بنگلادش

با ابتلای 3,946 تن دیگر در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان به126,606 تن رسیده است. در 24 ساعت گذشته 39 تن نیز جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم1,621 تن برسد.

بیشتر بخوانید:آزمایش واکسن کرونا در روسیه/نسخه نخست وزیر هند برای مقابله با کوویدـ19

عربستان سعودی

شیوع ویروس کرونا گذشته از تاثیرات اقتصادی که سایر کشورها کم و بیش به شکلی یکسان شاهد آن بودند، سبب شد تا عربستان برای نخستین بار در تاریخ 88 ساله خود، حج تمتع را لغو کند؛ این اقدام به معنای از دست رفتن حدود 5 میلیارد دلار از درآمدهای عربستان از عرصه گردشگری مذهبی است؛ ضربه ای دیگر بر پیکره اقتصاد آسیب پذیر عربستان که در پنج سال گذشته هزینه های تسلیحاتی سنگینی را متحمل کرد.

به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان عصر امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که ظرف 24 ساعت گذشته سه هزار و 372 مورد دیگر ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-19) به ثبت رسیده تا مجموع مبتلایان در این کشور به 170 هزار و 639 نفر افزایش یابد.

بنا بر آن چه در بیانیه وزارت بهداشت عربستان آمده، با مرگ 41 فرد مبتلا به ویروس کرونا و بهبودی پنج هزار و 85 مبتلای دیگر نیز شمار کلی قربانیان و بهبودیافتگان در این کشور به ترتیب به هزار و 428 نفر و 117 هزار و 882 تن افزایش یافته در حالی که هم اکنون 51 هزار و 325 مورد فعال وجود دارد و دو هزار و 206 تن از آنها نیز در شرایط وخیمی به سر می برند.

ایران

در ایران رئیس جمهور در نشست روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا گفت: در حال ورود به مرحله دیگری از مقابله با کرونا هستیم که استفاده از ماسک را ناگزیر نموده است و باید در کنار تدوین دستورالعمل های لازم درباره مناطق و اماکنی که استفاده از ماسک در آنها الزامی است، تدابیر لازم برای تهیه سهل و ارزان ماسک نیز اندیشیده گردد.

وی افزود: مسئولان کمیته های امنیتی-اجتماعی و اقتصادی و همچنین بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل های مربوط به اینکه استفاده از ماسک در چه مناطقی از کشور و یا در چه اماکنی اجباری خواهد شد، تهیه نموده اند که در صورت تصویب در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ و اعلام خواهد شد.

در خبری دیگر سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت نیز در تشریح آخرین آمار با اعلام این که مجموع جان باختگان کووید19 در کشور از مرز 10 هزار نفر گذشت، از بهبودی 175 هزار بیمار کرونایی اطلاع داد.

وی افزود: از دیروز تا امروز 5 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 595 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 305 مورد بستری شدند.

او در ادامه با اشاره به این که مجموع بیماران کووید19 در کشور به 215 هزار و 96 نفر رسیده است، اضافه نمود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 134 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 10 هزار و 130 نفر رسید. خوشبختانه تا کنون 175 هزار و 103 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام این خبر که 2899 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، گفت: تا کنون یک میلیون و 530 هزار و 437 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

لاری در ادامه اضافه نمود: استانهای خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و کرمانشاه بیشترین موارد بستری کشور را داشته اند و موارد بستری در استانهای تهران و فارس فرایند افزایشی داشته است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 7054

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 9 میلیون و634هزار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 9 میلیون و634هزار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید