هواپیمایی تای ایرویز، معرفی ایرلاین های ایران و دنیا

به گزارش چاپار بلاگ، هواپیمایی تای ایرویز، ایرلاین ملی و حامل پرچم کشور تایلند است که در حال حاضر با 75 فروند هواپیما در ناوگان پروازی خود، به 80 مقصد در 37 کشور دنیا پرواز مستقیم دارد.

هواپیمایی تای ایرویز، معرفی ایرلاین های ایران و دنیا

کشور پادشاهی تایلند در جنوب شرقی آسیا، علاوه بر جاذبه های گردشگری و تورهای محبوب برای مسافران، مالک یکی از بزرگ ترین شرکت های هوایی دنیا نیز محسوب می گردد. این ایرلاین مشهور تای ایر ویز (Thai airways) نام دارد و به بیش از 80 نقطه در سراسر دنیا و از جمله ایران پرواز دارد.

تاریخچه

هواپیمایی تای ایرویز ، در ماه می سال 1960 در تایلند سازمان دهی شده و سال 1988 اولین پرواز خود را به انجام رساند. این هواپیمایی که بزرگ ترین ایرلاین کشور تایلند و شرکت هواپیمایی حامل پرچم آن است، به 80 مقصد در 37 کشور دنیا پرواز مستقیم دارد.

بیشتر مقصدهای شرکت هواپیمایی تایلند، کشورهای آسیای جنوب شرقی و شرق آسیا هستند، اما در میان دیگر شرکت های هواپیمایی شرق آسیا این ایرلاین بیشترین پرواز را نیز به قاره اروپا دارد. مقصدهای داخلی تای ایرویز در تایلند یازده شهر هستند که آنها نیز عمدتا دارای فرودگاه بین المللی هستند. هواپیمایی تای ایرویز که به عنوان یکی از اعضای مؤسس استار الاینس شناخته می گردد ، بزرگ ترین سهامدار ایرلاین ارزان قیمت نک ایر (Nok Air) در تایلند و مؤسس شرکت هواپیمایی تای اسمایل (Thai smile) نیز هست.

شرکت هواپیمایی تای اسمایل در سال 2012 شکل گرفت و کار خود را با هواپیماهای جدید ایرباس A 320 شروع کرد. قطب اصلی این شرکت هواپیمایی فرودگاه سوارنابومی در بانکوک است و شهرهای چیانگ مای، پوکت و سئول شهرهای مرکزی آن برای پرواز محسوب می شوند.

این هواپیمایی قبلا انجام دهنده طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا بین بانکوک، لس آنجلس و نیویورک بود اما با گران شدن سوخت، محدودیت های حمل بار و بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما، تای ایرویز تمام پروازهای بدون توقف خود به ایالات متحده آمریکا را متوقف کرد. درحالی که شبکه پروازی هواپیمایی تایلند متمرکز بر پروازهای قاره اروپا، آسیای شرقی و آسیای جنوب شرقی است، اما این شرکت هواپیمایی اولین ایرلاین در آسیا و اقیانوسیه بود که به فرودگاه هیترو لندن پرواز داشت.

ایرلاین تای ایرویز در سال های اخیر خدمات پروازی باکیفیتی ارائه داده و برنده چندین جایزه مهم بین المللی شده است. از جمله جایزه بهترین شرکت هواپیمایی دنیا و جایزه بهترین خدمه پروازی درون کابین در سال 2006 این شرکت هواپیمایی همچنین اولین ایرلاینی بود که هواپیماهای خود را مجهز به درجه فیلتر هوا برای مقابله با ذرات گردوغبار کرد. به همین خاطر سازمان دنیای بهداشت، نشان افتخار برای پیاده سازی سیستم مدیریت در کابین را در سال 2004 به این شرکت هواپیمایی اعطا کرد.

مقاصد هواپیمایی تای ایرویز

این شرکت هواپیمایی به بیش از 80 مقصد در دنیا پرواز مستقیم دارد. از 10 مهرماه 1395 پروازهای تای ایرویز به مقصد تهران، برای سه روز در هفته شروع شده است.

  • قاره آسیا و اقیانوسیه: تایلند ، هندوستان، چین، استرالیا، بلژیک، ژاپن، کره جنوبی، نپال، لائوس، فیلیپین، مالزی، کامبوج، سنگاپور و تایوان
  • قاره اروپا: هلند، دانمارک، آلمان، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا، نروژ، فرانسه، سوئد و سوئیس
  • قاره آمریکا: ایالات متحده آمریکا ( لس آنجلس )
  • خاورمیانه: امارات متحده عربی، عمان و ایران

ناوگان هواپیمایی تای ایرویز

این هواپیمایی در حال حاضر 91 هواپیمای فعال شامل ایرباس A330-300، ایرباس A350-900XWB، ایرباس A380-800، بوئینگ 747-400، بوئینگ 777-200، بوئینگ 777-200ER، بوئینگ 777-300، بوئینگ 777-300ER و بوئینگ 787-8 در ناوگان هوایی خود دارد.

کلاس های پروازی هواپیمایی تای ایرویز

پروازهای تای ایرویز دارای سه کلاس اکونومی ، رویال سیلک و رویال فرست کلاس است.

رویال فرست کلاس

رویال فرست کلاس در تای ایرویز با اضافه شدن هواپیماهای ایرباس های A 340 - 600 ، به ماساژور کمر و مانیتورهای لمسی مجهز شده است. هم اکنون بوئینگ 747 - 400 نیز این امکانات را دارد. مسافران رویال فرست کلاس، 22 غذا در منو دارند که می توانند هرکدام را که میل شان کشید از میان آن ها انتخاب نمایند. علاوه بر این، آن ها می توانند برنامه های تلویزیونی مورد علاقه شان را برای تماشا انتخاب نمایند یا به موسیقی ها روز دنیا گوش دهند.

رویال سیلک کلاس

کلاس رویال سیلک تای ایرویز در تمام پروازهای تای در دسترس است. جایگاه های این کلاس نیز مجهز به ماساژ کمر و مانیتور هستند. بعضی از جایگاه های قدیمی ترِ این کلاس در بعضی از هواپیماهای بوئینگ 400 - 747 به عنوان کلاس اکونومی پرمیوم نصب شده است. حوله گرم و انتخاب غذا و نوشیدنی نیز از گزینه های رفاهی رویال سیلک است.

اکونومی کلاس

مسافران کلاس اکونومی تای ایرویز علاوه بر برخورداری از یک بالش و پتو، یک وعده غذایی نیز دریافت می نمایند که این وعده به زمان و طول سفر بستگی دارد.

میزان بار مجاز

مسافران پروازهای تای ایرویز (Thai Airways) باید پیش از پرواز به محدودیت بار در کلاس پروازی خود دقت نمایند؛

  • میزان بار مجاز برای رویال سیلک کلاس 40 کیلوگرم
  • پرمیوم اکونومی کلاس و اکونومی کلاس 30 کیلوگرم
  • نوزادی که یک جایگاه به او اختصاص داده نمی گردد؛ 10 کیلوگرم
  • اضافه بار اعضای طلایی توافق ستاره 20 کیلو
  • اضافه بار اعضای طلایی سفید ارکید 30 کیلوگرم
  • اضافه بار اعضای نقره ای 10 کیلوگرم

حادثه در هواپیمایی تای ایرویز

سال 1967 ، پرواز شماره 601 هواپیمایی تای ایرویز که از فرودگاه سونگشان تایپه قصد پرواز به فرودگاه تای تک هنگ کنگ را داشت، پس از گذشت یک ساعت از پرواز قصد فرود در باند فرودگاه هنگ کنگ با سیستم راهنمایی هواپیما (ILS) را کرد. اما به دلیل طوفان شدید هنگام فرود، خلبان قادر به دیدن زمین باند فرودگاه نشد و هواپیما در دریای کنار فرودگاه سقوط کرد. این حادثه منجر به کشته شدن 24 نفر از 81 سرنشین هواپیما شد. بعضی علت وقوع این حادثه را به شرایط نامناسب جوی و بعضی به اشتباه خلبان نسبت می دهند .

منبع: کجارو / thaiairways.com / ghasedak24.com / الی گشت / airpaz.com / fa.wikipedia.org / فلایتیو / علی بابا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1437

به "هواپیمایی تای ایرویز، معرفی ایرلاین های ایران و دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمایی تای ایرویز، معرفی ایرلاین های ایران و دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید