نماینده عراقی: کابینه جدید عراق فردا به برهم صالح و گروه های سیاسی ارائه می گردد

به گزارش چاپار بلاگ، یک نماینده مجلس عراق گفت که نخست وزیر این کشور، فردا فهرست اسامی وزرای کابینه جدید را در اختیار رئیس جمهور و گروه های سیاسی قرار می دهد.

نماینده عراقی: کابینه جدید عراق فردا به برهم صالح و گروه های سیاسی ارائه می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عالیه نصیف نماینده ائتلاف دولة القانون در مجلس عراق درباره جدیدترین شرایط انتخاب کابینه جدید عراق، شرح داد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه توضیح داد: محمد توفیق علاوی نخست وزیر عراق، فردا (چهارشنبه)، طی یک نامه رسمی به گروه های سیاسی و ریاست جمهوری، اسامی وزرای پیشنهادی خود را ارائه خواهد نمود. وی بعضی اسامی جایگزین برای این وزارت خانه ها دارد تا در صورت رد هر یکی از وزرای پیشنهادی، فرد جایگزین را معرفی کند.

به گفته این نماینده عراقی، گروه های سیاسی کشور پس از تحویل فهرست اسامی وزرای پیشنهادی علاوی، آنالیز های لازم را شروع خواهند کرد. نمایندگان 72 ساعت فرصت می خواهند تا اسامی پیشنهادی را آنالیز نمایند و این به آن معناست که جلسه رای گیری درباره وزرای پیشنهادی علاوی، دست کم اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد.

پایگاه خبری شبکه المیادین، امروز طی گزارشی بیان کرد که علاوی تا کنون توانسته انتخاب 19 وزیر از میان 23 وزیر را نهایی کند و در نظر داشته تا کابینه را به مجلس معرفی کند اما از او خواسته شده است پس از کامل شدن کابینه اقدام به این کار کند. تا کنون هیچ کدام از نخست وزیران عراق از سال 2003 تا به امروز نتوانسته اند در همان مرحله نخست، تمامی وزرای خود را برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی نمایند و همیشه بعضی از وزرا با تأخیر چندماهه انتخاب شده اند.

طبق قانون اساسی عراق، نخست وزیر جدید عراق تا دوم ماه مارس (12 اسفند) مهلت دارد که دولت خود را تشکیل دهد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2306

به "نماینده عراقی: کابینه جدید عراق فردا به برهم صالح و گروه های سیاسی ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: کابینه جدید عراق فردا به برهم صالح و گروه های سیاسی ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید