بیانیه صنعاء درباره تمدید آتش بس در یمن

به گزارش چاپار بلاگ، پس از آنکه فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن در بیانیه ای تمدید آتش بس یمن را گفت، سخنگوی جنبش انصارالله یمن توضیحی در این خصوص ارائه داد.

بیانیه صنعاء درباره تمدید آتش بس در یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده صنعاء، شامگاه پنجشنبه، بیانیه ای در ارتباط با تمدید آتش بس در یمن صادر کرد.

محمد عبدالسلام اعلام نمود: پس از بحث و آنالیز های طولانی با سازمان ملل و دیگر طرف ها و ارسال پیامی از طرف سازمان ملل برای رئیس شورای عالی سیاسی [یمن]، پذیرش تمدید آتش بس بنابر انگیزه های انسانی امکان پذیر شد.

سخنگوی انصارالله درباره دلیل تمدید آتش بس گفت: مشروط بر اینکه آنچه در دوماه گذشته تکمیل نشده، تکمیل گردد. نکته این است که طرف مقابل تا چه حد به تعهدات خود پایبند است تا آنالیز جامعی از شرایط انسانی صورت گیرد.

هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن، بعدازظهر دیروز اعلام نمود که طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت نموده اند و آتش بس دو ماه دیگر تمدید می گردد.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از شروع آتش بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود 18 کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پرواز های هفتگی از مقصد هایی تعیین به فرودگاه صنعاء و بالعکس خبر داده بود.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 26847

به "بیانیه صنعاء درباره تمدید آتش بس در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه صنعاء درباره تمدید آتش بس در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید