پیشنهاد سایت های نو برای تامین مسکن در فارس

به گزارش چاپار بلاگ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اعلام اینکه بیش از 60 درصد کل متقاضیان مسکن ملی در این استان مربوط به چهارشهر بزرگ است، از ارائه پیشنهاد ایجاد سایت های جدیدی برای احداث واحد های مسکونی در شهر های شیراز و صدرا به شورای عالی شهرسازی کشور خبر داد.

پیشنهاد سایت های نو برای تامین مسکن در فارس

محمود رضایی ضمن بیان اینکه بیشترین تقاضای مسکن ملی مربوط به متقاضیان در شهر های بزرگ استان فارس شامل شیراز، مرودشت، کازرون، جهرم و فسا هستند، گفت: در استان فارس تا به امروز حدود 427 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و 140 هزار نفر حائز شرایط دریافت مسکن شناخته شده اند.

او با اشاره به اینکه به طور طبیعی تامین زمین در شهر های بزرگ سخت تر از شهر های کوچک است، گفت: در بیشتر شهر های کوچک استان به دلیل موقعیت جغرافیایی، جمعیت و زمین هایی که هنوز در قالب توسعه به ساخت واحد های مسکونی و تجاری اختصاص نیافته، زمین مورد نیاز تامین شده است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس گفت: در شهر های بزرگ به دلیل توسعه ای که طی سال های گذشته داشته اند زمین دولتی کمتر در حریم یا درون بافت شهری یافت می شود تا بتوان از آن ها در قالب توسعه مسکن استفاده کرد.

او با اشاره به اینکه در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به فارس، مسائل مربوط به تامین زمین و ساخت مسکن در این استان بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد، گفت: موضوعات مربوط به چند سایت بزرگ برای شهر های شیراز و صدرا که مقدمات مطالعاتی آن در استان فراهم و اسناد و مدارک آن آماده شده بود در شورای عالی شهرسازی کشور مطرح شده است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس گفت: اراضی که استحصال می شود خاص کسانی خواهد بود که در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند، اما زمین مورد نیاز برای آن ها تامین نشده است.

او گفت: برخی اراضی اطراف شیراز در منطقه ها کمیل آباد، اکبرآباد، وزیرآباد و بخش هایی هم در چهار شهرک مجزا که عمدتا در شهرستان شیراز و یکی هم در شهرستان بیضا است و همچنین بخشی از اراضی شهر صدرا به شورای عالی شهرسازی کشور پیشنهاد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: جمع اراضی که تا الان در شهر های بزرگ استان از جمله شیراز و صدرا استحصال و تامین شده برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی است که اداره کل راه و شهرسازی استان به زودی عملیات زیرسازی این اراضی و سپس ساخت واحد ها را آغاز خواهد کرد.

رضایی گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی مباحث دیگری به ویژه در خصوص پایین بودن تسهیلات و عدد و رقم سود تسهیلات هم مطرح شد که وزیر قول داد که این موضوع در دستور کار شورای مسکن کشور که به ریاست رئیس جمهور تشکیل می شود قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: بانک ها هم قول دادند که تا جایی که امکان دارد هم میزان تسهیلات را افزایش دهند و هم از میزان سود این تسهیلات بکاهند.

او گفت: در خصوص تامین و آماده سازی زیرساخت های اراضی تامین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان نیز وزیر راه و شهرسازی قول داد که هزینه زیرسازی و تامین انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب از محل صندوق توسعه ملی مسکن تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: به اداره کل راه و شهرسازی استان ماموریت داده شد که عملیات اجرایی را در اراضی تامین شده و اراضی که به محدود شهر شیراز و دیگر شهر ها مانند مرودشت، فسا، جهرم و کازرون الحاق شده به سرعت آغاز کند.

رضایی گفت: در شهر های زیر 100 هزار نفر جمعیت نیز اراضی تامین شده در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته که کار ساخت مسکن در این اراضی نیز از طریق بنیاد آغاز شده است؛ لذا امیدواریم طی ماه های آینده شاهد رشد قابل توجه طرح های اجرایی شده مسکن ملی باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به وجود پنج هزار هکتار بافت فرسوده در این استان، گفت: حداقل 130 هزار واحد مسکونی موجود در این بافت ها ناپایدار و نیازمند نوسازی و بهسازی است که در این ارتباط نیز وزیر راه و شهرسازی قول داد که به بهسازی و نوسازی این واحد ها کمک کند.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مهر 1401 بروزرسانی: 5 مهر 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 29469

به "پیشنهاد سایت های نو برای تامین مسکن در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد سایت های نو برای تامین مسکن در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید