تور ارزان آلمان: رشد چشمگیر صادرات آلمان به ایران در سال 2021

به گزارش چاپار بلاگ، سفیر ایران در آلمان، گفت: در حالی که حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان در سال 2017 به حدود 3.5 میلیارد یورو رسیده بود، در دوران ترامپ، این اندازه به نصف تقلیل پیدا کرد. با این وجود در سال 2021 اندازه صادرات آلمان به ایران به نزدیک 2 میلیارد یورو رسیده است.

تور ارزان آلمان: رشد چشمگیر صادرات آلمان به ایران در سال 2021

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، محمود فرازنده سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان در مصاحبه با اتحادیه فدرال توسعه مالی و تجارت خارجی آلمان، علاقه شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در ایران که ریشه ای تاریخی دارد را بالا ارزیابی کرد و گفت: این علاقه در سطوح سیاسی نیز قابل مشاهده است.

سفیر کشورمان اضافه کرد: دسترسی به بازار بزرگ ایران در زمینه های مختلف از جمله انرژی و بازار 400 میلیون نفری کشورهای همسایه، فرصتی بی نظیر برای شرکت های آلمانی فراهم آورده است.

وی اضافه کرد: در حالی که حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان در سال 2017 به حدود 3.5 میلیارد یورو رسیده بود، در دوران ترامپ، این مقدار به نصف تقلیل پیدا کرد. با این وجود در سال 2021 مقدار صادرات آلمان به ایران به نزدیک 2 میلیارد یورو رسیده است.

محمود فرازنده بر این نکته تاکید نمود که ایران در پی عادی سازی روابط تجاری با اروپاست، اما در صورت عدم وجود اراده لازم از سوی طرف مقابل، این فرصت ها مورد استفاده رقبای تجاری اروپا قرار می گیرند، مسئله ای که جایگاه اروپا در ایران را به شدت تضعیف می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 21522

به "تور ارزان آلمان: رشد چشمگیر صادرات آلمان به ایران در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: رشد چشمگیر صادرات آلمان به ایران در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید