حمایت قاهره از شورای نظامی سودان

به گزارش چاپار بلاگ، رئیس جمهور مصر در تماس تلفنی با رئیس شورای نظامی انتقالی سودان بر حمایت کامل از این شورا تأکید کرد.

حمایت قاهره از شورای نظامی سودان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر روز سه شنبه (دیروز) با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان تلفنی گفت وگو کرد.

این نخستین تماس تلفنی السیسی با البرهان از زمانی است که البرهان در روز 12 آوریل ریاست شورای نظامی سودان را بر عهده گرفت.

السیسی در این تماس تلفنی بر حمایت کامل از امنیت و ثبات سودان و یاری به اراده و گزینه های ملت سودان برای ساختن آینده کشورشان و حفظ نهادی دولتی تأکید کرد.

وی گفت که مصر آمادگی حمایت کامل از سودان را دارد.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، البرهان در این تماس تلفنی، السیسی را در جریان حوادث سودان و کوشش های شورای نظامی برای تعامل با اوضاع کنونی قرار داد.

رئیس جمهور مصر بر اهمیت تشدید کوشش های منطقه ای و بین المللی برای یاری به سودان جهت پشت سر گذاشتن این مرحله تأکید کرد.

شورای نظامی انتقالی سودان پنجشنبه گذشته (22 فروردین) به دنبال بیانیه ارتش این کشور که از سوی وزیر دفاع قرائت شد، تشکیل شد. عوض بن عوف در این بیانیه، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان را از سِمت خود برکنار کرد.

وزیر دفاع سودان، تعلیق قانون اساسی، لغو حکومت های محلی و حکومت مرکزی، اعمال ممنوعیت آمد و شد شبانه و معین دو سال برای انتقال به انتخابات و تشکیل دولت را اعلام نموده بود.

عوض بن عوف شامگاه آدینه، به دنبال اعتراض احزاب و گروههای سیاسی به ریاست او بر شورای نظامی انتقالی، از سمت خود کناره گیری کرد و عبدالفتاح البرهان را به جانشینی خود معرفی کرد. با این حال تظاهرات و اعتراضات مردمی و احزاب به تشکیل شورای انتقالی نظامی کماکان ادامه دارد و آن ها خواستار تشکیل یک دولت غیر نظامی هستند.

شهرهای بزرگ سودان از 19 دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد مالی و معیشتی و گران شدن نان است و تا کنون به برکناری البشیر از قدرت منجر شده است اما معترضان خواستار عزل تمامی عناصر نظام سابق هستند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 27

به "حمایت قاهره از شورای نظامی سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت قاهره از شورای نظامی سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید