حذف 650 نوع باکتری از کفی کفش با نانو ذرات نقره

به گزارش چاپار بلاگ، یکی از شرکت های تولیدکننده کفی کفش، با استفاده از نانوذرات نقره اقدام به عرضه کفی های کفش آنتی باکتریال کرده که مانع از رشد قارچ و عوامل بیماری زا می شود.

حذف 650 نوع باکتری از کفی کفش با نانو ذرات نقره

به گزارش خبرنگاران، تعرق پا علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع و آزاردهنده، موجب رشد باکتری ها و قارچ ها در میان انگشتان و بیماری های عفونی می شود؛ از این رو روش های مختلفی همچون استفاده از نانو ذرات در ساخت کفی کفش، مورد توجه قرار گرفته است. این گونه کفی ها واکنش آلرژیک ایجاد نکرده و ضرری برای بدن انسان ندارند. نانوذرات در اثر واکنش با غشای خارجی باکتری، موجب تغییرات ساختاری داخل باکتری و در نهایت نابودی آن می شوند.

در این راستا یکی از شرکت های فناور با تولید و عرضه کفی های کفش حاوی نانوذرات تلاش دارد تا به حفظ سلامت پای مصرف کنندگان کمک کند. کفی طبی چرم پاموک تابان یک کفی طبی چرم است که قرار دادن آن در کفش موجب می شود تا بوی نامطبوع پا به حداقل رسیده و سطح زیر پا بسیار نرم باشد که این امر باعث جلوگیری از خستگی پا و آسیب به کف پا، زانو و کمر می شود.

این کفی های نانویی از ویژگی هایی نظیر ضدحساسیت، سهولت کاربرد، ممانعت از ایجاد و رشد باکتری در جوراب و کفش، جلوگیری از تعرق پا و بوی بد و خواص آنتی باکتریال برخوردار هستند.

به نقل از ستاد نانو، در این کفی ها از نانوذرات نقره استفاده شده است که توانایی از بین بردن بیش از 650 نوع باکتری مختلف را دارا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 15575

به "حذف 650 نوع باکتری از کفی کفش با نانو ذرات نقره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف 650 نوع باکتری از کفی کفش با نانو ذرات نقره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید