محمدزاده: آقایان درصدد پیاده سازی سناریو کیک بوکسینگ در کشور هستند

به گزارش چاپار بلاگ، عضو کادر فنی تیم موی تای اعزامی به رقابتهای جهانی تایلند بیان کرد: آقایان! با جامعه موی تای صادق باشند. رخداد WBC در ایتالیا، فستیوال است، نه مسابقه جهانی!

محمدزاده: آقایان درصدد پیاده سازی سناریو کیک بوکسینگ در کشور هستند

هادی محمدزاده به خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص ادعا های مطرح شده مبنی بر اعزام تیم ملی به مسابقات دنیای موی تای در ایتالیا گفت: این حرف ها بیشتر به جوک شباهت دارد تا واقعیت؛ پرونده رقابت های دنیای این رشته در سال 2023 و در رده بزرگسالان، حدود دو ماه پیش در کشور تایلند بسته شد. اینکه حالا فدراسیون رزمی اصرار دارد فستیوال WBC در ایتالیا را به نام مسابقات دنیای موی تای معرفی کند، یا اهالی این رشته را خیلی ساده فرض نموده یا درصدد آن است که هر طور شده برای این انجمن کارنامه سازی کند.

محمدزاده ادامه داد: مثال شاخص کشتی؛ این ورزش در کل دنیا یک متولی دارد و آن هم فیلا است. اینطور نیست که هر سازمانی از راه رسید، خودسرانه اجازه برگزاری مسابقات دنیای و یا حتی قاره ای به نام این رشته را داشته باشد. موی تای هم درست مثل کشتی، بوکس و خیلی رشته های معتبر دیگر تنها یک مرجع دارد و آن IFMA است. کمیته بین المللی المپیک (IOC) تنها فدراسیون بین المللی انجمن های موی تای را به عنوان متولی این ورزش به رسمیت می شناسد و همه کشور ها هم از آن تبعیت می نمایند. اما متاسفانه در ایران بعضی با نادیده گرفتن قوانین حاکم بر ورزش دنیا، از هر راهی دنبال موجه جلوه دادن فعالیت های موازی خود هستند.

وی در واکنش به این ادعا که گفته شده رویداد WBC با حمایت کمیته ملی المپیک ایتالیا انجام می گردد، مطرح کرد: اصلا اینطور نیست؛ کمیته ملی المپیک ایتالیا در این رابطه شفاف سازی لازم را انجام داده و صراحتا تاکید نموده که فستیوال وین، به علت اینکه به وسیله سازمانی فاقد رسمیت از نظر فدراسیون بین المللی مورد تایید IOC برگزار و در آن ضمانتی به منظور تامین قوانین IFMA و بعلاوه حفظ سلامت ورزشکاران وجود ندارد، لذا رویدادی غیر رسمی تلقی می گردد.

محمدزاده توضیح داد: از سوی دیگر این فستیوال فاقد کمترین ارزش و اعتبار به لحاظ فنی است؛ چرا که فرسنگ ها با استاندارد های دنیای فاصله دارد. کافی است سری به جداول بازی ها بزنید تا به صحت صحبت های من پی ببرید. در کدام مسابقه دنیای یک کشور مجاز است که در یک وزن چند نماینده داشته باشد؟!

وی در بخش دیگر صحبت های خود گفت: مساله مهم دیگری که روی آن سرپوش گذاشته شده است، ماهیت تشکیلات WBC است. این سازمان یک برگزار نماینده مسابقات حرفه ای در رشته های بوکس و موی تای است و مطابق قوانین، اجازه ورود به بحث آماتوری را ندارد. در تمام دنیا برگزاری مسابقات آماتور در هر سطحی زیرنظر فدراسیون همان رشته انجام می گردد که در خصوص موی تای IFMA این مسئولیت را برعهده دارد.

این مربی در خاتمه گفت: به نظر می رسد حالا که آقایان از مجاب کردن IFMA به همکاری با خود ناامید شده اند، درصدد پیاده سازی سناریو کیک بوکسینگ در کشور بوده و با شاخه سازی موی تای، در پی توجیه و تثبیت فعالیت های موازی خود هستند. اما مطمئنا محاسباتشان غلط از آب درخواهد آمد، چرا که جامعه فهیم موی تای ایران به آن درجه از آگاهی رسیده که دوغ را از دوشاب تشخیص دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 34781

به "محمدزاده: آقایان درصدد پیاده سازی سناریو کیک بوکسینگ در کشور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدزاده: آقایان درصدد پیاده سازی سناریو کیک بوکسینگ در کشور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید