تایمز: ترامپ از کش رفتن پرونده ایران توسط بولتون کلافه است

به گزارش چاپار بلاگ، لندن - خبرنگاران - روزنامه تایمز انگلیس روز آدینه در گزارشی عنوان نمود که رئیس جمهوری آمریکا از اینکه جان بولتون پرونده ایران از را از دستش کش رفته کلافه شده اما تأکید دارد که او تصمیم نهایی را اتخاذ می نماید.

تایمز: ترامپ از کش رفتن پرونده ایران توسط بولتون کلافه است

تایمز در این گزارش نوشته است:در بحبوحه کوشش جنگ طلبان آمریکا برای کشاندن پای آمریکا به جنگ غیرضروری با ایران، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سوئیس را به کاخ سفید فراخواند تا از او بخواهد کانالی را برای ارتباط با ایران باز کند.

چند ساعت قبل از این ملاقات ناگهانی، کاخ سفید اعلام نمود که دو طرف قرار است درباره مسائل بین المللی با یکدیگر رایزنی نمایند.

ترامپ می گوید که او کنترل تنش های فزاینده میان ایران و آمریکا را از دست نداده است.

او دیروز در پاسخ به سؤالی که آیا به جنگ با ایران می رود،گفت که امیدوارم این طور نگردد.

به نوشته تایمز، ترامپ مدت هاست کوشش می نماید تا با رهبران ایران مستقیماً مذاکره کند. او هفته گذشته مستقیماً خطاب به ایران گفت با من تماس بگیرید و شماره ای را در اختیار مقامات سوئیس قرارداد تا ایرانی ها با او تماس بگیرند. اما ایران آخرین التماس ترامپ را هم مثل گذشته نپذیرفت.

این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت: یک مقام ارشد ایرانی اعلام نمود که ترامپ در سال اول ریاست جمهوری اش، هشت پیغام برای حسن روحانی فرستاد تا با او ملاقات کند.

ناظران می گویند که تمایل ترامپ برای گفت وگو با ایرانی ها به دلیل عشق او به معامله و برگزاری مراسم باشکوه دیپلماسی است که در نهایت به نشست بی نتیجه با رهبر کره شمالی کیم جونگ اون منجر گردد.

این نشریه انگلیسی همچنین به پیغام توییتری چهارشنبه گذشته ترامپ اشاره نمود و اضافه کرد، او در این توییت به روشنی اعلام نمود که در کوشش است تا سیاست آمریکا درباره ایران را از دست مشاورانش خارج کند و به دنبال راهکار دیپلماتیک است.

به نوشته تایمز، درگیری با ایران وعده انتخاباتی ترامپ درباره جلوگیری از جنگ های پرهزینه و پر زحمت و به جای آن تمرکز بر مسائل داخلی کشور را زیر سؤال می برد.

این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت: ترامپ به پاتریک شاناهان کفیل وزارت دفاع خود گفته است که به دنبال جنگ با ایران نیست. او تصدیق نموده که درباره نحوه برخورد با ایران دیدگاه های متفاوتی وجود دارد اما، تنها او تصمیم نهایی و آخر را اتخاذ می نماید.

تایمز همچنین به مخالفت کنگره با جنگ ایران اشاره نمود و اضافه کرد، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم از بی رغبتی ترامپ برای درگیری نظامی با ایران استقبال نموده است.

به نوشته تایمز، ترامپ از این که جان بولتون پرونده ایران را از دست او کش رفته کلافه شده و به نزدیکانش گلایه نموده که بولتون او را به رویارویی نظامی با ایران سوق می دهد.

تایمز به هشدار مذاکره نمایندگان آمریکایی برجام به ترامپ هم اشاره نمود که به او گفته اند، دیپلماسی اجباری او درباره ایران عمل نمی نماید.

شبس**اروپام ** هـ ن ** 1917

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 50

به "تایمز: ترامپ از کش رفتن پرونده ایران توسط بولتون کلافه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایمز: ترامپ از کش رفتن پرونده ایران توسط بولتون کلافه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید