انتخابات زودهنگام ژاپن پیش از برگزاری انتخابات آمریکا

به گزارش چاپار بلاگ، روزنامه جِپین تایمز ژاپن روز پنجشنبه گزارش داد که تارو کونو، وزیر دفاع این کشور احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه اکتبر در کشورش را زیاد دانست و گفت که بی تردید این انتخابات قبل از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) در آمریکا برگزاری خواهد شد.

انتخابات زودهنگام ژاپن پیش از برگزاری انتخابات آمریکا

وزیر دفاع ژاپن از برگزاری انتخابات زودهنگام در کشورش خبر داد و گفت که این انتخابات قبل از انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری آمریکا، در اکتبر (مهرماه) برگزار می شود.

روزنامه جِپین تایمز ژاپن روز پنجشنبه گزارش داد که تارو کونو، وزیر دفاع این کشور احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه اکتبر در کشورش را زیاد دانست و گفت که بی تردید این انتخابات قبل از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) در آمریکا برگزاری خواهد شد.

وی عصر دیروز در یک کنفرانس مجازی در مرکز تحقیقات استراتژیک و بین الملی (CSIS) در واشنگتن گفت که دوشنبه آینده رهبر جدید حزب لیبرال دمکرات ژاپن نیز انتخاب می شود.

کانو همچنین از احتمال انجام تغییراتی در کابینه دولت کشورش خبر داد و در عین حال تاکید کرد که حزب لیبرال دمکرات روز چهارشنبه نخست وزیر کشور را برای انتخابات ماه اکتبر معرفی خواهد کرد.

وی در این خصوص گفت: برگزاری این انتخابات زود هنگام در کشورمان بیشتر بدان حائز اهمیت است که می توانیم مسابقات المپیک و پاراالمپیک که تا تابستان سال آینده به تعویق افتاده بود را بعد از این انتخابات برگزار کنیم.

دو هفته قبل بود که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در ظرف یک هفته دو بار به بیمارستان مراجعه کرده بود و بعد از وخیم شدن شرایط سلامتی اش کناره گیری خود را در نشستی خبری بیان نمود.

این سیاست مدار 65 ساله 8 سال نخست وزیر ژاپن بود.

شینزو آبه طولانی ترین دوره نخست وزیری در تاریخ ژاپن را دارد. او برای اولین بار در سال 2007 به مقام نخست وزیری انتخاب شد اما به دلیل بیماری روده کم تر از یک سال بعد استعفا کرد. آبه دوباره در سال 2012 به عنوان رئیس دولت انتخاب شد. او در آن زمان گفته بود که بر بیماری خود غلبه کرده است.

البته محبوبیت نخست وزیر ژاپن در دوره همه گیری کرونا در نظرسنجی ها نیز سقوط کرد. ژاپن از لحاظ شدت شیوع کرونا در میان کشورهای جهان موقعیت بهتری دارد، با این حال دولت این کشور با نقدها شدیدی روبروست که نتوانسته با پیامدهای اقتصادی اپیدمی کرونا به اندازه کافی مقابله کند.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 9368

به "انتخابات زودهنگام ژاپن پیش از برگزاری انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات زودهنگام ژاپن پیش از برگزاری انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید