اعتراف خبرگزاری آلمان: امکان مشخص شرایط جدید علیه ایران وجود ندارد

به گزارش چاپار بلاگ، ایرنا نوشت: خبرگزاری د. پ. آ. آلمان با اشاره به نشست شب گذشته شورای امنیت گزارش داد که کشورهای امضانماینده برجام براساس مفاد قعطنامه 2231 استدلال می نمایند که اکنون امکانی برای معین شرایط جدید علیه ایران وجود ندارد.

اعتراف خبرگزاری آلمان: امکان مشخص شرایط جدید علیه ایران وجود ندارد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

خبرگزاری د. پ. آ. آلمان امروز (چهارشنبه) نوشت: جامعه بین المللی با ایران چگونه برخورد می نماید؟ ایالات متحده کوشش می نماید تا شورای امنیت سازمان ملل تحریم تسلیحاتی را که در ماه اکتبر (اوایل مهر) به طور نامحدود منقضی می گردد تمدید کند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته در شورای امنیت سازمان ملل درباره تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی علیه ایران صحبت کرد و مدعی شد که ایران یک دموکراسی مسئول نیست و باید همچنان جوابگو باشد.

به نوشته خبرگزاری آلمان، سالها است که اختلافات در خصوص برنامه هسته ای ایران وجود داشت اما در توافقی که با مذاکراتی طولانی به دست آمد، این کشور اجازه کنترل بیشتر بر فعالیت های خود را در ازای برداشته شدن تحریم های مالی بین المللی را داد. سازمان ملل این توافق را پذیرفته و در حمایت از آن قطعنامه 2231 را صادر نموده است.

با این وجود، ایالات متحده آمریکا در 2018میلادی از این توافق خارج شد و اکنون می کوشد مانع برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی ایران بر اساس این توافق گردد. بنابراین کشورهای دیگر استدلال می نمایند که اکنون آنها حق تصمیم گیری برای طراحی شرایط جدید علیه ایران را ندارند.

ایالات متحده ادعا می نماید از آنجا که مذاکره نماینده اصلی توافق بوده می تواند خواستار بازگرداندن همه تحریم های پیش از آن علیه ایران باشد و در این راستا به طور یکجانبه تحریم هایی را علیه تهران وضع نموده است.

311312

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 6489

به "اعتراف خبرگزاری آلمان: امکان مشخص شرایط جدید علیه ایران وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف خبرگزاری آلمان: امکان مشخص شرایط جدید علیه ایران وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید