اربعین نماد شاخص اتحاد جوامع اسلامی است

به گزارش چاپار بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با تشریح دستاورد های برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی (ع) تاکید کرد: اربعین نماد و نمود شاخص اتحاد جوامع اسلامی است.

اربعین نماد شاخص اتحاد جوامع اسلامی است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سردار محمد شرفی در گردهمایی لبیک گویان ولایت (با حضور سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان به صورت ویدئو کنفرانسی) در ستاد فرماندهی ناجا گفت: عاشورای سال 61 هجری یکی از رخداد های شگرفت انگیز و تاریخ ساز است؛ و خون پاک سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفایش حیاتی دوباره به دنیا اسلام بخشید و به آن استمرار داد تا آنجا که امروز شاهد هستیم که در تداوم حرکت و قیام امام حسین (ع)، انقلاب شکوهمند اسلامی نیز به عنوان یک رویداد شگفت انگیز و سرنوشت ساز محقق شد به گونه ای که رخداد های چهار دهه اخیر دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

سردار شرفی با مروری بر شکل گیری زیارت اربعین حسینی (ع) افزود: اربعین سید و سالار شهیدان نیز یک رویداد شگفتی ساز و تاریخی است؛ کاروان اسرا از شام به مدینه و به تعبیر عده ای به کربلا می فرایند؛ جابربن عبدالله انصاری یکی از صحابه پیامبر از مدینه برای زیارت بارگاه امام حسین (ع) راهی کربلا می شود و همین اقدام، تاریخ ساز و به عنوان یک سنت در تاریخ نهادینه می شود. هر ساله پیرو این سنت حسنه عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) به صورت کاروانی به سمت کربلا و برای زیارت بارگاه امام حسین (ع) حرکت می کنند.

این مقام ارشد انتظامی با یادآوری اینکه در زمان صدام حسین حرکت کاروان عشاق حسینی به کربلا متوقف شد، اعلام نمود: پس از سقوط و نابودی صدام حسین، راهپیمایی بزرگ و معنوی اربعین حسینی شکل و شمائل جدید و معنوی تری به خود گرفت و سیل عاشقان سید و سالار شهدا از اقصی نقاط دنیا راهی کربلا می شوند.

وی با اشاره به ارادت ملت ایران اسلامی به امام حسین (ع) و یارانش شرح داد: هر ساله در ایام اربعین شاهد سیل مشتاقان زیارت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) هستیم و در این میان تامین نظم و امنیت ماموریت بزرگ و معنوی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به نیروی انتظامی واگذار می شود.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا ادامه داد: در این ماموریت معنوی بیش از 30 هزار نفر از نیرو های ناجا بنا بر دستور و تدبیر فرمانده نیروی انتظامی توفیق خدمت به عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) دارند و در سنوات گذشته سردار فتحی زاده توفیق ایفای نقش به عنوان فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ناجا را داشت.

سردار شرفی با بیان اینکه امسال با حسن اعتماد فرمانده ناجا بنده به عنوان فرمانده قرارگاه اربعین ناجا منصوب شدم، افزود: به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا امسال راهپیمایی بزرگ اربعین برگزار نمی شود و به نوعی این توفیق از بنده برای خدمت به عاشقان حسینی سلب شده است، هر چند که مشتاقانه دعا می کنیم هر چه زودتر این ویروس منحوس رخت بربندد و طی سال های آینده شاهد برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره بزرگ و معنوی اربعین حسینی باشیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح دستاورد های برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی (ع) تاکید کرد: اربعین نماد و نمود شاخص اتحاد جوامع اسلامی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از همه تلاش گران ماموریت بزرگ اربعین و خادمان حسینی و با بیان اینکه برای خدمتگزاری دوباره به زائران اربعین لحظه شماری می کنیم، گفت: امید که خداوند متعال بار دیگر به ما توفیق دهد تا خاک پای عاشقان ابا عبدالله الحسین را توتیای چشم خویش کنیم و بتوانیم خادم الحسین (ع) باشیم، چرا که بی قرار خدمت به زوار حسینی (ع) هستیم و خدمت به عزاداران و زائران را توفیق می دانیم؛ خداوند توفیق دوباره ای برای خدمت به زائران اربعین نصیبمان کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 9766

به "اربعین نماد شاخص اتحاد جوامع اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اربعین نماد شاخص اتحاد جوامع اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید