اتحادیه اروپا: بورل در ملاقات با ظریف بر اهمیت حفظ برجام تأکید کرد

به گزارش چاپار بلاگ، اتحادیه اروپا: بورل در ملاقات با ظریف بر اهمیت حفظ برجام تأکید کرد

اتحادیه اروپا: بورل در ملاقات با ظریف بر اهمیت حفظ برجام تأکید کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای گزارش کرد که امروز (پنجشنبه) جوزب بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در دهلی نو پایتخت هند با یکدیگر تبادل نظر کردند.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، در این بیانیه در مورد ملاقات این دو مقام اروپایی و ایرانی آمده است: آن ها در یک گفت وگوی صریح، در مورد جدیدترین تحولات برجام تبادل نظر کردند.

این بیانیه ضمن تأکید بر علاقمندی بورل به حفظ برجام ادامه داد: جوزب بورل بر تداوم علاقه اتحادیه اروپا به حفظ برجام تأکید کرد که (این امر) بیش از هر زمانی به واسطه تنش های خطرناک منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) و خلیج (فارس) حائز اهمیت است.

اتحادیه اروپا همچنین بر تأکید ظریف و بورل به ادامه ارتباطات در روز های آینده اشاره نمود و گفت: هر دو شریک در مورد حفظ ارتباط نزدیک و ادامه تعامل در هفته های آینده توافق کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز در اولین ملاقات خود از زمان انتصاب به عنوان رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در دهلی نو با محمدجواد ظریف ملاقات و تبادل نظر کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که ظریف در یک تبادل نظری صریح و مستند و با برشمردن اشتباهات و بی عملی اروپایی ها در قبال تعهداتشان در برجام، اقدام اخیر سه کشور اروپایی و ادعا های آن ها را مردود خواند و خواهان تصحیح رفتار آنان در قبال ایران و برجام شد.

سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) اخیرا مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام را فعال کردند. این اقدام با واکنش ایران روبرو شد و سخنگوی وزارت خارجه ایران شروع فرآیند حل و فصل اختلافات در برجام از سوی 3 کشور اروپایی را انفعالی و از موضع ضعف برشمرد و توضیح داد: به بدعهدی و اقدامات غیرسازنده 3 کشور اروپایی با جدیت و قاطعیت پاسخ می دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1648

به "اتحادیه اروپا: بورل در ملاقات با ظریف بر اهمیت حفظ برجام تأکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: بورل در ملاقات با ظریف بر اهمیت حفظ برجام تأکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید