خبرنگاران زاخارووا : تروئیکای اروپا مدت طولانی در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کرد

به گزارش چاپار بلاگ، مسکو - خبرنگاران - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: کشورهای تروییکای اتحادیه اروپا شامل فرانسه، انگلیس و آلمان مدت طولانی در برابر فشارهای آمریکا در قبال ایران مقاومت نموده و در آن زمان تسلیم نشدند.

خبرنگاران زاخارووا : تروئیکای اروپا مدت طولانی در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کرد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روز آدینه خبرنگاران، ماریا زاخارووا در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه و در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرنگاران که بنظر می رسد بعضی اعضای برجام از جمله تروئیکای اروپا سیاست دوگانه در قبال ایران و آمریکا از خود نشان می دهند؟ و نمی توانند در برابر آمریکا مقاومت نمایند و در نهایت به خواسته های این کشور تن می دهند، این مطلب را بیان نمود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ گفت: در رفتار این کشورها واقعا در بعضی مسائل منطق دست نشاندگی حاکم است اما در این پیوند (موضوع برجام) من آماده نیستم با شما موافقت کنم زیرا این سه کشور مدت طولانی در برابر فشار آمریکا مقاومت کردند و تسلیم نشدند.

وی اضافه نمود: آنها کوشش کردند سیاست مستقل اجرا نمایند. این را باید درک کرد. زمانی که آمریکا از اجرای این توافق (برجام) خودداری کرد و نمی توانم بگویم از آن خارج شد زیرا که خروج از آن توافق شامل مکانیسمی می گردد،بقیه کشورهای عضو برجام بر پایبندی خود به آن تاکید کردند.

زاخارووا گفت: نباید این واقعیت را نادیده گرفت که کوشش برای ایجاد مکانیسم خود (اینستکس) برای اجرا این توافق صورت گرفت که در برجام نوشته نشده بود. می بایست ساختار اقتصادی ایجاد کرد که پرداخت های مربوطه را تامین می کرد.

وی ادامه داد: ارزیابی فعالیت این سه کشور برعهده شماست. از طرف خود می توانم بگویم که کوشش های آنها می توانست فشرده تر گردد بویژه اینکه ما شاهدیم که این کشورها چه فعالیت زیادی را در عرصه های دیگر دارند که نیازی به آن نیست.

زاخارووا توضیح داد: اما برای من آشکار است که آنها تا این اواخر کوشش کردند سیاست خود را حفظ نمایند و اگر کاملا مستقل نبودند حداقل می خواستند رای خود را در این مساله داشته باشند.

وی اضافه نمود: البته در مقابل آمریکا ایستادن بسیار سخت است. تصمیم برای سلب امکان برای داشتن رای مستقل در این مساله در یک ساعت گرفته نشد. این انصراف تدریجی از سیاست مستقل خود در امور بین المللی بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: من نمی توانم از طرف آنها سخن بگویم. می توانم ارزیابی خود را در خصوص اقدامات انها ارائه کنم. آنها در حفظ این توافق بسیار فعال بودند. این شامل اظهارنظرهای علنی آنها در نشست های مربوطه می شد.

وی ادامه داد: اما روز به روز این سختتر می گردد زیرا آمریکا بر آنها فشار وارد می آورد و این کشورها مصونیت برای حفظ سیاست مستقل خود حتی در مساله مشخص را ندارند.

وی با طرح این سوال که چرا چنین مصونیتی ندارند، اضافه نمود: زیرا همین که کشوری آغاز به انصراف از اجرای سیاست مستقل خود و سودمند برای منافع ملی و سیاست خارجی می نماید، حفظ چنین سیاستی در مسائل مشخص سختتر می گردد.اجرای چنین سیاستی ناممکن می گردد. این سوالی را که از من پرسیدید بهتر است از آن کشورها سوال کنید.

خبرنگار خبرنگاران به عنوان سوال دوم پرسید ساز و کار اینستکس بیش از یک سال پیش ایجاد شد اما حتی یک معامله در چارچوب آن انجام نشده است آیا می توان گفت که این مکانیسم وجود دارد؟

زاخارووا گفت: من اطلاعاتی که نشان دهد این مکانیسم بسته شده است، در اختیار ندارم.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2364

به "خبرنگاران زاخارووا : تروئیکای اروپا مدت طولانی در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زاخارووا : تروئیکای اروپا مدت طولانی در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید