5 فایده شگفت انگیز روغن ماهی

به گزارش چاپار بلاگ، روغن ماهی از جمله ماهی هایی است که فواید و خواص بسیاری دارد. هر یک از این خواص و ویژگی ها سبب میگردد تا بیماری های بسیاری درمان گردد.این فواید گستره زیادی دارند که در این مقاله از قسمت خواص مواد غذایی در مجله اینترنتی خبرنگاران به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

5 فایده شگفت انگیز روغن ماهی

انجمن قلب امریکا توصیه می نماید که باید هفته ای دو بار ماهی مصرف گردد چراکه مملو از پروتئین، اسیدهای چرب اُمگا3 و ویتامین هاست. با توجه به اینکه کارشناسان تغذیه مصرف زیاد ماهی را توصیه می نمایند، اما نسبت به خواص مکمل های روغن ماهی که حاوی اسیدهای چرب اُمگا3 هستند مطمئن نیستند.

یاری به مبتلایان به بیماری آسم

تحقیق نو دانشگاه روچستر نشان می دهد محصولات حاوی اسید چرب اُمگا3 موجب کاهش فراوری آنتی بادی های مسبب آسم و آلرژی در بدن می شوند. اگرچه در مبتلایان حاد این بیماری ها که استروئیدهای خوراکی مصرف می نمایند به علت وجود عنصر دارویی، از بروز فواید ممانعت می گردد.

بیشتر بخوانید: فواید روغن های گیاهی و سلامت

تقویت متابولیسم

محققان در ژاپن دریافته اند روغن ماهی موجب فعال سازی گیرنده ها در دستگاه گوارش موش ها می گردد در نتیجه سلول ها در سیستم عصبی برای متابولیز چربی ذخیره می شوند. دانشمندان به یک گروه از موش ها غذای چرب حاوی روغن ماهی دادند، درحالیکه به گروه دیگر رژیم غذایی فاقد این مکمل داده شد. آنها دریافتند موش های تغذیه شده با روغن ماهی 5 تا 10 درصد وزن کمتری داشتند.

تقویت سیستم ایمنی

طبق یافته محققان در آزمایش سال 2013 بر روی مکمل ها، روغن ماهی دارای خواص تقویت نماینده سیستم ایمنی است که می تواند برای افراد دارای نقص ایمنی مفید باشد. به گفته محققان، روغن ماهی موجب ترغیب فعالیت سلول های سفید خون در تقویت سیستم ایمنی می گردد.

بیشتر بخوانید: فواید قهوه گانودرما ☕????

مقابله با افسردگی

تعیین شده است که مکمل های روغن ماهی موجب تسکین علائم افسردگی خفیف و میانه می شوند. بعلاوه افراد مبتلا به افسردگی تک قطبی بعد از خوردن یک یا دو گرم مکمل در روز با کاهش علائم روبرو بودند.

حفاظت از قلب

امگا-3 همیشه با سلامت بهتر قلب مرتبط بوده است، اگرچه مطالعات اخیر نشان می دهد مصرف حدود 300 میلیگرم اُمگا-3 به وسیله رژیم غذایی یا مکمل ها مفید است اما مصرف بیش از این اندازه آن فایده ای ندارد.

بیشتر بخوانید: فواید و خواص شگفت انگیز 7 میوه خوشمزه

منبع: اُکالا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 20705

به "5 فایده شگفت انگیز روغن ماهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 فایده شگفت انگیز روغن ماهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید