بازسازی ساختمان: یک عکس تاریخی از شاهزاده قاجار بازسازی شد

به گزارش چاپار بلاگ، یک عکس تاریخی مربوط به یکی از شاهزادگان دوره قاجار به وسیله کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی سمنان و با همکاری کتابخانه مجلس شورای اسلامی بازسازی شد.

بازسازی ساختمان: یک عکس تاریخی از شاهزاده قاجار بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

راضیه طاهری مسئول واحد حفاظت و بازسازی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اعلام خبر بازسازی یک عکس تاریخی گفت:

عکسی تاریخی مربوط به یکی از شاهزادگان دوره قاجار به وسیله کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی سمنان و با همکاری کتابخانه مجلس شورای اسلامی بازسازی شد. این عکس مربوط به دوره قاجار و شاهزاده حسن کرمانی از حکمرانان کرمان به همراه تفنگچیان و مباشرش است.

او با بیان اینکه این عکس به دلیل شرایط نامناسب حفاظت و انجام بازسازی های غیراصولی آسیب دیده بود، ادامه داد که از پشت سند، لایه تکیه گاه که فاقد استحکام بود و از روی سند بازسازی های غیراصولی جدا و کار استحکام بخشی انجام و قسمت های کمبود بازسازی شد.

مسئول واحد حفاظت و بازسازی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بعلاوه اضافه کرد که عکاسی در دوره قاجار یعنی در سال 1258 هجری قمری، وارد ایران شده است که ورودش به ایران با حکومت ناصرالدین شاه متقارن شد. شیفتگی این شاه قاجار به پدیده عکاسی و از سوی دیگر تمایل دربار و افراد سرشناس برای تثبیت تصاویرشان، زمینه رشد و ترقی این هنر را در ایران فراهم کرد.

طاهری اعلام نمود که عکاسی در بدو ورود به ایران به دلیل هزینه بالا در خدمت دربار قرار گرفته و در آن محیط رشد کرد و به نوعی هنر درباری به شمار می رفت، ولی به تدریج عکس از انحصار درباریان خارج شد و موضوعات اجتماعی، سیاسی، زندگی روزمره مردم، عکس های مستند و خبری، عکس های خانوادگی در پرتره های شخصی در بین عموم مردم رواج یافت.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 20818

به "بازسازی ساختمان: یک عکس تاریخی از شاهزاده قاجار بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: یک عکس تاریخی از شاهزاده قاجار بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید