کشف داروی جدید پارکینسون برای مقابله با حرکات غیرارادی

به گزارش چاپار بلاگ، یکی از مسائل جدی بیماران مبتلا به پارکینسون رنج بردن از حرکات غیرارادی بدن است که یک داروی تجربی جدید می تواند این مشکل را تا حد زیادی رفع کند.

کشف داروی جدید پارکینسون برای مقابله با حرکات غیرارادی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، حرکات غیرعادی بدن مبتلایان به پارکینسون انجام امور روزمره توسط آنها را بسیار سخت می نماید. اما یک داروی آزمایشی توانسته این مشکل را در میمون های مبتلا به پارکینسون کمتر کند.

داروی یادشده به علت نتایج امیدوارکننده بر روی میمون ها، قرار است در آینده نزدیک بر روی انسان ها نیز آزمایش گردد. لرزش اعضای بدن بعد از ابتلا به پارکینسون در اصل نتیجه جانبی مصرف دارویی به نام لوودوپا است که برای درمان بیماری یادشده تجویز می گردد.

لوودوپا بر روی مغز انسان اثرات نامطلوبی دارد و اگر چه جلوی کاهش سلولهای دوپامین مغز را می گیرد، اما به مرور زمان و با گذشت پنج سال باعث اختلال حرکتی و لرزش دست ها، پاها و غیره میگردد. محققان آمریکایی و انگلیسی با همکاری یکدیگر دارویی به نام NLX-112 فراوری نموده اند که عملکرد سیستم سروتونین مغز را بهتر نموده و در نهایت از لرزش های بدن می کاهد.

با تکمیل این دارو می توان امیدوار بود افراد مبتلا به پارکینسون برای خوردن، نوشتن، راه رفتن و غیره دیگر با مسائل جدی مبتلا نشوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2618

به "کشف داروی جدید پارکینسون برای مقابله با حرکات غیرارادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف داروی جدید پارکینسون برای مقابله با حرکات غیرارادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید