چرا برای کروناویروس داروی ضد باکتری تجویز می شود؟

به گزارش چاپار بلاگ، محققان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بر اساس شواهد موجود می گویند: از آنجا که ابتلا به عفونت تنفسی می تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند؛ ممکن است پزشکان برای پیشگیری و درمان عفونت های باکتریایی ثانویه، برای افراد مبتلا به کووید 19 آنتی بیوتیک تجویز کنند.

چرا برای کروناویروس داروی ضد باکتری تجویز می شود؟

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا، اطلاعات حاصل از مطالعات در چندین کشور حاکی از تجویز آنتی بیوتیک در بیماران مبتلا به کووید 19 است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، آنتی بیوتیک ها در درمان کووید 19 موثر نیستند. آنتی بیوتیک ها فقط می توانند عفونت های باکتریایی را درمان کنند و در عفونت های ویروسی موثر نیستند.

پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ دادند که چرا با وجود ویروسی بودن عامل بیماری، آنتی بیوتیک (داروهای ضد باکتری) برای برخی بیماران مبتلا به کووید 19 تجویز می شود؟

ویروس کرونا باعث ایجاد عفونت تنفسی می شود که می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند. ضعیف شدن سیستم ایمنی، می تواند خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی را افزایش دهد و فرد را برای مبارزه با بیماری با دشواری روبرو سازد.

نتایج مطالعه ای بر روی 247 بیمار کووید 19 بستری در ووهان چین نشان داد که 15 درصد از آن ها -و نیمی از کسانی که فوت کرده اند- به عفونت های باکتریایی مبتلا شده اند بنابراین پزشکان ممکن است از آنتی بیوتیک ها، جهت پیشگیری و یا درمان عفونت های باکتریایی ثانویه مانند ذات الریه باکتریایی، به عنوان بخشی از فرایند مراقبت بیمار استفاده کنند.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ های علمی در مورد ویروس کرونا می پردازد؛ آنتی بیوتیک ها ویروس را درمان نمی کنند بلکه فقط در برابر عفونت های باکتریایی موثر هستند. از آن جا که ابتلا به عفونت تنفسی می تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند، بنابراین افراد مبتلا به کووید 19 ممکن است برای پیشگیری و درمان عفونت های باکتریایی ثانویه آنتی بیوتیک را دریافت کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 12711

به "چرا برای کروناویروس داروی ضد باکتری تجویز می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا برای کروناویروس داروی ضد باکتری تجویز می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید