هشتمین کنفرانس بین المللی موزه ها و مراکز علم جهان برگزار می گردد

به گزارش چاپار بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، هشتمین کنفرانس بین المللی موزه ها و مراکز علم جهان برگزار می گردد.

هشتمین کنفرانس بین المللی موزه ها و مراکز علم جهان برگزار می گردد

در راستای فعالیت های بین المللی و مذاکرات اجرا شده در چهل و هفتمین کنفرانس موزه ها و مراکز علم دنیا (سیموست 2019 توکیو)، موزه ملی علوم و فناوری ایران از سوی اعضای شورای سیموست به عنوان میزبان چهل و هشتمین کنفرانس سالانه انتخاب شد و سیموست 2021 تهران با عنوان نقش موزه ها و مراکز علم در حفاظت از محیط زیست به دلیل شیوع پاندمی کرونا در سطح دنیا با وقفه یک ساله و بصورت مجازی از روز 16 آبان به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی 4 روز سیموست 2021 تهران که ساعت 12 ظهر روز یکشنبه 16 آبان برگزار می گردد، سیف الله جلیلی، دبیر علمی کنفرانس سیموست 2021 تهران و رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران، آلبرتو گارلاندینی، رئیس شورای بین المللی موزه ها (ایکوم)، ایچ چرکی دمالی، رئیس کمیته بین المللی موزه های علوم و فناوری دنیا (سیموست)، بائو کی دونگ، رئیس موزه های آسیا و اقیانوسیه (ASPAC) و سید احمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران سخنرانی می نمایند.

هوگ دو ورین، رئیس سابق ایکوم دنیای با موضوع موزه علم به عنوان ابزاری برای توانمندسازی جامعه، فرانسوا میرز، رئیس کرسی یونسکو در بخش مطالعه تنوع موزه ها و تکامل آن با موضوع موزه ها، تغییر دنیای و توسعه پایدار، جرن کارادنیز، استادیار دانشگاه آنکارا و عضو ایکوم ترکیه با موضوع موزه ها و آموزش محیط زیست: بینش موزه های ترکیه و ساموئل فرانکو آرکه، مدیر اجرایی مرکز فرهنگی حفاظت از کاساکجوم گواتمالا با موضوع فرهنگ می تواند شفا دهد به عنوان سخنرانان کلیدی این کنفرانس خواهند بود.

محورهای اصلی چهل و هشتمین کنفرانس بین المللی موزه ها و مراکز علم دنیا (سیموست 2021 تهران) عبارتند از: موزه ها و بهبود درک عمومی از موضوعات محیط زیستی، موزه ها و آموزش محیط زیستی، موزه ها و شهروندی محیط زیستی.

موزه ها و محیط زیست پایدار، موزه ها و نمایشگاه ها و رویدادهای محیط زیستی، موزه ها، محیط زیست و بحران های نوپدید با تاکید بر کووید -19 و در 6 پنل اختصاصی در مجموع 34 مقاله تأیید شده از کشورهای مختلف (ایران، ایتالیا، پاکستان، دانمارک، برزیل، هند، ترکیه، آمریکا، آلمان) بر اساس محورهای همایش ارائه می شوند.

در روز دوم این کنفرانس، نیر طهوری، استادیار گروه هنر، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع اصفهان: موزه طبیعت و هنر و منیر خلقی، عضو پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران با موضوع مروری بر حفاظت حقوقی میراث طبیعی ایران به عنوان دو سخنران ویژه خواهند بود.

سه کارگاه مجازی با عناوین جایگاه موزه های علوم و فناوری در تعریف نو موزه ها، موزه های علوم و توسعه پایدار؛ از تعهد تا عمل برای آینده پایدار و ارتباطات علم و بعلاوه، نمایشگاه مجازی نشانه هایی از دویست هزار سال همبودی انسان و جانوران در ایران زمین که بازنمود اشتراکات فرهنگی تاریخ و طبیعت است؛ به تلاش موزه ملی علوم و فناوری ایران، کمیته ملی موزه های ایران، موزه ملی ایران و کمیسیون فرهنگی یونسکو ایران به معرفی آثار و شواهد دویست هزارسال ردپای همزیستی انسان و جانوران می پردازد، از جمله برنامه های جانبی کنفرانس بین المللی سیموست 2021 تهران است.

در بخش دیگر این کنفرانس، علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت سیموست 2021 تهران، نمایشگاه مجازی هنر دیجیتال سلوا اوزلی با عنوان هنر دیجیتال از بهبود پایدار و برگشت پذیر کووید 19 و فیلم رابرت آر جینز، پژوهشگر موزه و سردبیر بازنشسته مجله مدیریت و سرپرستی موزه از کشور کانادا در زمینه نقش و مسئولیت موزه ها در مورد بحران آب و هوا را مشاهده نمایند.

چهل و هشتمین کنفرانس بین المللی موزه ها و مراکز علم دنیا (سیموست 2021 تهران) بصورت زبان انگلیسی ارئه می گردد. حضور و شرکت در کنفرانس و کارگاه های جانبی آن رایگان و برای همه عموم آزاد است و به شرکت نمایندگانی که تا تاریخ 14 آبان در سایت سیموست ثبت نام نموده اند، گواهینامه بین المللی صادر می گردد.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه زمانبندی کنفرانس، کارگاه های جانبی، پنل ها و نمایشگاه های مجازی به سایت رسمی سیموست 2021 تهران به آدرس http://fa.cimuset.inmost.ir/ و جهت ثبت نام در کارگاه ها و حضور در کنفرانس بصورت رایگان به لینک ثبت نام - سیموست (inmost.ir) مراجعه نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 20694

به "هشتمین کنفرانس بین المللی موزه ها و مراکز علم جهان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتمین کنفرانس بین المللی موزه ها و مراکز علم جهان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید