واکنش ایران به قطعنامه آژانس

به گزارش چاپار بلاگ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب در خصوص اقدامات کشورمان در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ارائه قطعنامه به نشست اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، اقدامی بود که با اهداف سیاسی و به منظور افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آمریکا و سه کشور اروپایی قرار گرفت.

واکنش ایران به قطعنامه آژانس

وی اضافه نمود: صدور این قطعنامه در حالی صورت گرفت که ایران شفاف ترین برنامه صلح آمیز هسته ای در مقایسه با اندازه تأسیسات تحت نظارت آژانس در جهان و بیشترین بازرسی ها و راستی آزمایی را داشته است.

کنعانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در خصوص پیامدهای این اقدام غیرمنطقی و مخرب به طرف های غربی هشدار داده بود، گفت: متأسفانه استفاده ابزاری از سازمانهای بین المللی علیه ملتهای مستقل به هنجار سیاست خارجی غربیها تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچکاه تسلیم فشار نمی شود، شرح داد: ایران برنامه صلح آمیز هسته ای خود را متناسب با نیازهای کشور و در انطباق با حقوق و تعهدات خود ذیل معاهدات بین المللی که طرف آنها می باشد، ادامه خواهد داد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1401 بروزرسانی: 30 آبان 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 30660

به "واکنش ایران به قطعنامه آژانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به قطعنامه آژانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید