همکاری چین و روسیه از کوشش های جهانی در قبال میانمار ناکافی است

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی چین و روسیه را به عدم حمایت کافی از جامعه جهانی در پاسخ به کودتای ارتش میانمار متهم نموده و مدعی شد در صورت بازگشت دموکراسی به میانمار، اتحادیه اروپا مشوق های مالی قابل توجهی به این کشور پیشنهاد خواهد داد.

همکاری چین و روسیه از کوشش های جهانی در قبال میانمار ناکافی است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس این گزارش، بورل بدون اشاره به تحریم های گسترده وضع شده از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه و چین که منجر به تیرگی بی سابقه روابط میان مسکو، پکن و بروکسل شده، ضمن ادعای انتظار از همراهی مسکو و پکن با سیاست خارجی اروپا در قبال میانمار گفت: عدم حمایت روسیه و چین از به بن بست رسیدن کوشش های شورای امنیت سازمان ملل موضوع جدیدی نیست.

وی اضافه نمود: رقابت های جغرافیایی در میانمار، کار را برای به دست آوردن مواضع مشترک سخت نموده است، اما وظیفه ما ادامه کوشش هایمان است.

بورل در ادامه سخنان خود در مورد شرایط میانمار اضافه نمود: دنیا با غم و اندوه به استفاده ارتش (میانمار) از خشونت علیه شهروندان خود نگاه می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 15067

به "همکاری چین و روسیه از کوشش های جهانی در قبال میانمار ناکافی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری چین و روسیه از کوشش های جهانی در قبال میانمار ناکافی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید