همایش کامیون های خاص در ایران؛ با زیباترین ماک کشور آشنا شوید

به گزارش چاپار بلاگ، در همایش کامیون های خاص ، پیر و جوان، زن و مرد آمده بودند تا زیباترین کامیون های حاضر در ایران از جمله یک ماک را دیدن نمایند.

همایش کامیون های خاص در ایران؛ با زیباترین ماک کشور آشنا شوید

خبرنگاران - رضا نوروزی: در همایش کامیون ها در شهر اسلامشهر جمع کامیون های خاص دور هم جمع بود. تقریباً همه برندهای اروپایی معتبر در این همایش حضور داشتند. از ولوو و بنز گرفته تا داف و اسکانیا همه مدل های خاص حضور داشتند. رانندگانی که خانه دوم خود را با سلیقه خود به برترین نحو آراسته و آرایش نموده بودند.

در این همایش راننده ها خانه های خود را آورده بودند. و چه خانه های مجذوب کنندهی؟!

فیلم زیباترین کامیون های ایران از جمله یک ماک مجذوب کننده در یوتیوب خبرنگاران پلاس

کامیون برای راننده ها خانه دوم است. حتی شاید بتوان گفت خانه اول است چرا که زمان بیشتری از شبانه روز را در آن می گذرانند. خانه هایی که اتاق خواب دارند، یخچال دارند، کمد دارند، فرش و موکت دارند، درب و پنجره و پرده دارند و خلاصه خانه های کوچکی هستند که بخش بزرگی از زندگی راننده ها در آن می گذرد.

در همایش تهران کامیون های قدیمی و خیلی قدیمی دور هم جمع شده بودند. البته به لطف ممنوعیت واردات و قیمت و ارز و … انتظار حضور کامیون نو نداشتیم. برای همین گل سرسبد این همایش یک ماک بود.

کامیون ولوو

یکی از ولوهای این همایش، کامیون ولوو FH500 Dual clutchمدل 2019 مشکی رنگ با کاور مات بود که متعلق به راننده ای از شهر گرگان بود. وی با کشنده خود، تانکر حمل سوخت از بندرعباس به گرگان و سایر شهرهای استان گلستان حمل می کرد. سوخت قابل حمل با این تانکر، بنزین، گازوئیل، نفت سفید و سوخت هواپیما است که به چهار مواد معروف است.

همایش کامیون های خاص

در مصاحبه با او بعضی مسائل کامیون داران مطرح شد. از جمله می توان به مشکل سوخت که اصلی ترین معضل کامیون های نو وارداتی است، اشاره نمود.

به علت محدودیت فراوری، عرضه سوخت یورو چهار تنها در تهران در تمام جایگاه ها انجام می گردد. در سایر شهرها عرضه صرفا در یک یا دو جایگاه و آن هم صرفا یک یا دو پمپ صورت می گیرد.

این محدودیت شدید عرضه صف های طولانی چند کیلومتری و و معطلی های چند ساعته و بعضا روزانه را برای رانندگان ایجاد نموده است. در بندر اما اوضاع وخیم تر هم هست.

وی می گوید اگر از تهران یا در مسیر بندر (شهرهای قم، کاشان، یزد، میبد، کرمان، سیرجان، حاجی آباد و سایر شهرهای در مسیر) سوخت گیری نکنیم در بندر بعضا چند روز باید در صف سوخت بمانیم.

همایش کامیون های خاص

گازوییل بی کیفیت علاوه بر آلایندگی شدید و مسائل بزرگ آلودگی هوا، مسائل بزرگی هم برای خودروهای دیزلی به همراه دارد. کیفت پایین سوخت موجب گرفتگی سوزن و خرابی و پرشدن فیلترها و ارورهای متعدد در خودرو می گردد که علاوه بر هزینه های بسیار سنگین تعمیر و تعویض قطعات، خودروی رانندگان را برای چند روز از کار خارج می نماید.

به قدری شرایط جاده ها برای رانندگان خودروهای سنگین خراب است که وی یکی از مهم ترین دلایل تصادفات، ترکیدگی لاستیک ها و خرابی های خودرو را شرایط جاده های کشور می داند.

کامیون داف

در مصاحبه با راننده کامیون داف از کاپیتاژ و ترانزیت بین المللی صحبت کردیم. وی یک DAF XF 480 مدل 2017 سفید رنگی را می راند که با سلیقه خود چند چراغ پروژکتوری روی لبه سقف آن نصب نموده بود و با ادتیوهای طلایی رنگ چهره خودرو را متفاوت نموده بود.

همایش کامیون های خاص

وی با کشنده خود تریلر یخچالی حمل می کرد و محصولات لبنی، میوه و سبزیجات تازه و منجمد، گل و گیاه و گوشت منجمد جابه جا می کرد. مبدا و مقصد بارها هم همه نقاط ایران و مرزهای غربی کشور بودند. او اما به فکر پیشرفت هم بود و در حال اجرا کارهای مرتبط با کاپیتاژ و خروج از کشور و حمل بارها به مقاصد خارج از کشور است. یکی از پرترددترین مسیرهای فعلی ترانزیتی بارهای یخچالی، روسیه و کشورهای اوراسیا است که وی به فکر فعالیت در این مسیر است.

همایش کامیون های خاص

همایش کامیون های خاص

از سایر کامیون های خاص این همایش یک دستگاه FH540 Dual clutch جفت فیس لیفت مدل 2022 بود که امکان حمل بارهای سنگین و فوق سنگین و کشش بوژی و کمرشکن را داشت.

از دیگر کامیون های مدعو به همایش یک دستگاه FH500 Dual clutch تک فیس لیفت مدل 2021 بود که به تازگی پلاک شده بود. مالکان آن اما از پله های جلوی کامیون که برای تمیز کردن شیشه است، برای نشستن و استراحت استفاده می کردند.

نشستن مالکان ولوو روی پله های جلوی خودرو

هر دو پله باز است

پله پایینی در حالت باز - مالکان خودرو روی این پله نشسته بودند

مستند آن مرد با ماک آمد؛ نسخه کامل منتشر شد

از پیکان عمو حسن تا پیکا ن های خاص ایران در جشن پیکان

کامیون و کشنده گران شد / بنز مایلر صفر پنج میلیارد تومان!

کشنده و کامیونت در مسیر ارزانی / کاهش 700 میلیونی بعضی مدل ها

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

شروع تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و آنالیز شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

منبع: بیت ران
انتشار: 16 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 آبان 1402 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 34546

به "همایش کامیون های خاص در ایران؛ با زیباترین ماک کشور آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش کامیون های خاص در ایران؛ با زیباترین ماک کشور آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید