تور روسیه: معاون نخست وزیر روسیه: حاکمیت کشورهایی که جاده از خاک آنها عبور می نماید باید حفظ گردد

به گزارش چاپار بلاگ، نخست وزیر ارمنستان در ملاقات با معاون نخست وزیر روسیه، درباره نتایج فعالیت گروه کار مشترک سه جانبه (روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان) برای حل و فصل مسائل مربوط به از سرگیری ارتباطات مالی و حمل و نقلی در منطقه قفقاز جنوبی گفت وگو کرد.

تور روسیه: معاون نخست وزیر روسیه: حاکمیت کشورهایی که جاده از خاک آنها عبور می نماید باید حفظ گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آرمن پرس، بخش مطبوعاتی دفتر نخست وزیری جمهوری ارمنستان امروز خاطرنشان کرد که نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور از سفر آلکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه به ایروان استقبال نموده و یادآور شده است که این سفر فرصت خوبی برای آنالیز دستور کار کنونی در حل مسائل منطقه است.

پاشینیان گفت: من ارزش زیادی برای فعالیت کمیسیون سه جانبه به ریاست معاونین نخست وزیران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان قائل هستم و امیدوارم که این کمیسیون در نهایت بتواند به راهکار های معینی برای مسائل منطقه دست یابد.

نخست وزیر ارمنستان اضافه کرد: مقامات ایروان به تعهدات خود بر اساس توافقات بدست آمده سه جانبه در تاریخ 9 نوامبر و 11 ژانویه درباره بازگشایی و از سرگیری ارتباطات مالی و حمل و نقلی در منطقه پایبند هستند. ولی می خواهم بگویم که اظهارات طرف آذربایجانی درباره کریدورهای حمل و نقل تأثیر منفی بر موثر بودن کار شما و بر جو حاکم دارد، به خصوص اینکه در بیانیه های سه جانبه هیچ صحبتی در مورد این کریدورها به میان نیامده است.

وی تأکید کرد: احساس می کنم که مقامات باکو سعی دارند تا دیدگاه خود در این باره را بر کمیسیون مذکور تحمیل نمایند و این مسئله برای ما غیرقابل قبول است. بعلاوه بار دیگر تأیید می کنم که ارمنستان به بازگشایی و برطرف انسداد راه های ارتباطی و حمل و نقل در منطقه علاقه مند است. من بارها گفته ام که ما آماده یافتن راهکار های معین در این زمینه هستیم که ماهیت آنها بر این اساس است: ارمنستان باید ارتباطات جاده ای و ریلی خود به وسیله خاک آذربایجان را بدست آورد و جمهوری آذربایجان نیز باید چنین راه هایی، از جمله راه ارتباطی با نخجوان را به وسیله خاک ارمنستان در اختیار داشته باشد.

پاشینیان یادآور شد: ما آماده دستیابی به چنین توافقی هستیم و پیشنهاداتی در این رابطه داریم و بسیار اهمیت دارد که تأکید کنم، بر اساس بیانیه سه جانبه 11 ژانویه، همانطور که ما بارها گفته ایم، ضروری است تا مسائل مربوط به کنترل گمرکی، کنترل مرزی و دیگر کنترل ها بطور دقیق مورد بحث و آنالیز قرار گیرد و این دقیقاً بر اساس توافقات سه جانبه است. ارمنستان کاملاً آمادگی این کار را دارد و امیدوار است که بتوان در آینده نزدیک به راهکار های معینی در این خصوص دست یافت و تمایل ما سازنده است.

آلکسی اورچوک نیز به نوبه خویش از نخست وزیر ارمنستان به خاطر این ملاقات تشکر نموده و فعالیت گروه کاری سه جانبه زیر نظر معاونین نخست وزیران سه کشور روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان را خوب ارزیابی کرد.

وی گفت: ما واقعاً در حال کار به روی توافقات رهبران سه کشور در چارچوب بیانیه های 9 ماه نوامبر سال 2020 و 11 ژانویه سال 2021 هستیم. ما بطور مرتب با همتایان خود، معاونین نخست وزیران در باکو و ایروان در تماس هستیم و گفتگوها بصورت حضوری و به صورت کنفرانس ویدئویی دنبال می گردد. ضمن اینکه ما تقریباً بطور روزانه با یکدیگر تماس تلفنی داشته و گزینه های مختلف برای یافتن مسیرهایی که برای همه طرفین قابل قبول باشد آنالیز می گردد.

معاون نخست وزیر روسیه اضافه کرد: شما می دانید که کارشناسان راه سازی نیز در این زمینه مشغول کار هستند. برای مثال، همین امروز گزارش خوبی درباره شرایط زمین و شرایط جاده ها ارائه دادند. ما بر اساس این اطلاعات در هشتیمن نشست گروه مشترک کاری به تصمیمات معینی دست یافتیم که پایه و اساس حفظ حاکمیت کشورهایی باشد که این جاده ها از خاک آنها عبور می نمایند.

این مقام روس بعلاوه یادآور شد: این مسئله در بیانیه مشترک و در مورد وجود انواع کنترل ها هم آمده و ما به توافق رسیده ایم که چنین اقداماتی بر اساس اصل برابری صورت بگیرد و بعلاوه ما نحوه کار برای از سر گیری حمل و نقل در جاده ها را نیز آنالیز نموده ایم و من می خواهم امروز با شما در این خصوص صحبت کنم که چطور در این عرصه ها به جلو حرکت نموده و پیشرفت داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 20689

به "تور روسیه: معاون نخست وزیر روسیه: حاکمیت کشورهایی که جاده از خاک آنها عبور می نماید باید حفظ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: معاون نخست وزیر روسیه: حاکمیت کشورهایی که جاده از خاک آنها عبور می نماید باید حفظ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید