مرغ داران طیور خود را بیمه نکنند، سوختشان قطع می گردد

به گزارش چاپار بلاگ، تهران (پانا) - رئیس سازمان دامپزشکی گفت که با ورود موج قابل توجهی از آنفلوانزای پرندگان، سوخت مرغداری های بدون بیمه قطع خواهد شد.

مرغ داران طیور خود را بیمه نکنند، سوختشان قطع می گردد

به گزارش خبرنگاران، علی صفر ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی در پاسخ به علت حذف سهمیه سوخت دامداران و مرغداران گفت: در سال جهش فراوری احتیاج به یک انضباط در فراوری داریم. بی نظمی در فراوری باعث می گردد که با مشکل روبرو شویم. بحث بیمه در فرآیند فراوری تخم مرغ و گوشت مرغ از سال 1395 اجباری شده و تمامی فراورینمایندگان مکلف هستند طیور خود را بیمه نمایند.

وی اضافه نمود: نبود بیمه در مزارع فراوری مرغ تخم گذار و گوشتی باعث می گردد که در صورت روبرو با بیماری به موقع گزارش ندهند و باعث طغیان های ویروسی در منطقه می شوند. در صورتی که واحد های طیوری طبق فرآیند های قانونی عمل ننمایند و اقدام به بیمه کردن واحد های خود ننمایند، سوخت و نهاده آن ها قطع خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی در پاسخ به زمان اجرایی شدن این دستور اعلام نمود: از تاریخ دوم بهمن سال جاری این دستور ابلاغ شده است.

ماکنعلی در مورد شناسایی مرغداری های بدون بیمه تشریح کرد: در حال حاضر 206 میلیون قطعه جوجه گوشتی، شصت میلیون و هشتصد و ده هزار مرغ تخم گذار شناسایی شده است و فهرست واحد های بیمه شده در اختیار صندوق بیمه کشاورزی است و تعداد محدودی از مرغداری ها هستند که بیمه نشده اند که در روبرو با بیماری پنهانکاری می نمایند. با توجه به اینکه با موج گسترده ویروس انفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کل جهان روبرو هستیم، برای صیانت از بهداشت طیور و بهداشت انسانی تمامی واحد هایی که قواعد را نادیده بگیرند، به قطع نهاده و سوخت آن ها اقدام خواهیم کرد.

وی با توجه به اجباری شدن بیمه از سال 95 و عدم نظارت و پیگیری های مناسب در این خصوص اعلام نمود: از سال 1395 بنا به دلایلی از جمله نبود زیر ساخت مناسب، این طرح به طور صد در صد محقق نشده است و تقریبا 90 درصد از مرغداری ها اقدامات بیمه ای را انجام داده اند و ما با ابزار های قانونی بیمه این درصد باقی مانده را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی در انتها با اشاره به آخرین آمار تلفات بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: کشور ما رتبه تک رقمی در فراوری گوشت و تخم مرغ را در جهان دارد. همچنین تمامی کانون های مورد حمله ویروس شناسایی و مهار شده است و روز گذشته آخرین کانون در روستای حاجی خوش در هشت کیلومتری تالاب کانی برازان شناسایی شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 13045

به "مرغ داران طیور خود را بیمه نکنند، سوختشان قطع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرغ داران طیور خود را بیمه نکنند، سوختشان قطع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید