مبلغ یارانه تازه چقدر است؟، چه کسانی مشمول یارانه رئیسی می شوند؟

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، قرار است یارانه نقدی افزایش پیدا کند. مبلغ یارانه نقدی بر اساس دهک درآمدی خانوار، 90، 100 یا 120 هزار تومان است. اما مشمولان یارانه تازه چه کسانی هستند و آیا یارانه نقدی و معیشتی حذف می گردد؟

مبلغ یارانه تازه چقدر است؟، چه کسانی مشمول یارانه رئیسی می شوند؟

خبر یارانه نقدی تازه دولت رئیسی از طرف رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شده و میرکاظمی گفته مبلغ این یارانه 90 هزار تومان است. اما ممکن است برای بعضی از دهک ها به 100 تا 120 هزار تومان هم برسد.

مشمولان یارانه 90 هزار تومانی

اما مشمولان این یارانه تازه چه کسانی هستند؟ مشمولان یارانه نقدی 90 هزار تومانی هنوز معین نیست. اما آنگونه که رئیس سازمان برنامه اعلام نموده این یارانه قرار است به دهک های پایین عایدیی تعلق بگیرد.

پس یارانه 90 هزار تومانی تازه قرار نیست مانند یارانه نقدی به کل جمعیت پرداخت گردد و قرار است مانند یارانه معیشتی به حساب چند دهک عایدیی پایین جامعه پرداخت گردد.

احتمالا مشمولان این یارانه همان مشمولان یارانه معیشتی هستند. پس انتظار می رود که یارانه تازه شامل پنج یا شش دهک کم عایدی جامعه گردد.

یارانه نقدی و معیشتی حذف می گردد؟

دولت در لایحه بودجه سال 1401 نه اعتبار یارانه نقدی را حذف نموده و نه یارانه معیشتی را. اعتبار پرداخت این دو یارانه به قوت خود باقی است. اما اعتبار100 هزار میلیارد تومانی تازه در بودجه سال آینده آمده که گفته شده اعتبار آن از محل حذف ارز 4200 تومانی است.

حالا رئیس سازمان برنامه و بودجه هم گفته قرار است بخشی از این اعتبار 100 هزار میلیارد تومانی، صرف پرداخت یارانه تازه گردد.

بر این اساس با توجه به اینکه اعتبار یارانه نقدی و معیشتی حذف نشده، به نظر می رسد که دولت می خواهد همچنان به پرداخت دو یارانه قبلی ادامه دهد و یارانه تازهی را هم به این فهرست اضافه کند.

البته دولت اولتیماتوم سه ماهه ای برای شناسایی و حذف دهک های بالای عایدیی از فهرست یارانه نقدی داده است. این مساله هم نشان می دهد احتمالا یارانه نقدی سال آینده هم پرداخت می گردد اما احتمالا مشمولان آن کم کم کاهش پیدا می نماید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 22484

به "مبلغ یارانه تازه چقدر است؟، چه کسانی مشمول یارانه رئیسی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبلغ یارانه تازه چقدر است؟، چه کسانی مشمول یارانه رئیسی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید