لایحه یاری به ساماندهی پسماندهای عادی اصلاح شد

به گزارش چاپار بلاگ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، لایحه یاری به ساماندهی پسماند های عادی با مشارکت بخش غیردولتی را اصلاح کردند.

لایحه یاری به ساماندهی پسماندهای عادی اصلاح شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، اصلاح لایحه یاری به ساماندهی پسماند های عادی با مشارکت بخش غیردولتی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در دستور کار نهاده شد و وکلای ملت با 129 رای موافق، 12 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در جلسه علنی، ماده 6 این لایحه را اصلاح و تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، فراوری نمایندگان و وارد نمایندگان مواد اولیه، قطعات و کالا ها که تمام یا قسمتی از آن ها قابل بازیافت است، موظف به بازیافت پسماند حاصل از مواد و کالا های خود هستند، در غیر این صورت موظفند یک در هزار ارزش کالای خود را در ابتدای زنجیره به وسیله وزارت امور مالی و دارایی به حساب متمرکز وجوه وزارت کشور نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند.

منابع وصولی در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماندهی حاصل از کالا های مذبور (ایجاد تاسیسات منطقه ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش خصوصی و با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست مصرف گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 603

به "لایحه یاری به ساماندهی پسماندهای عادی اصلاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه یاری به ساماندهی پسماندهای عادی اصلاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید