فرماندار بم: مدیریت بانک های شهرستان ها هیچ اختیاری ندارند

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران/کرمان فرماندار بم گفت: بانک ها در زمینه تسهیلات مشکل دارند و تنها یک واحد تولیدی توانسته از بانک وام بگیرد و مدیریت شهرستان ها هیچ اختیاری از خود ندارند.

فرماندار بم: مدیریت بانک های شهرستان ها هیچ اختیاری ندارند

به گزارش خبرنگاران، رضا اشک صبح امروز هشتم آبان ماه در دومین جلسه گام دوم مثلث توسعه و اقتصاد مقاومتی منطقه سه (بم، ریگان، فهرج و نرماشیر) در بم با حضور استاندار کرمان اظهار کرد: شهرستان بم ظرفیت های مختلفی در صنعت، گردشگری و کشاورزی دارد که از 221 واحد تولیدی صنعتی مجوز دار شهرستان، 99 مورد فعال، 27 مورد نیمه فعال و 95 واحد غیرفعال است.

وی اضافه نمود: در منطقه ویژه اقتصادی بم 33 واحد فعال داریم و 115 واحد در شهرک صنعتی شهرستان وجود دارد که 72 مورد از آنها فعال هستند.

اشک با اشاره به فعالیت خودروسازی بم شرح داد: در سال گذشته 74 هزار خودرو در ارگ جدید بم تولید شده و در شش ماه نخست امسال 37 هزار خودرو تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه 30 پرونده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بم به بنک معرفی شده، اعلام نمود: بانک ها در زمینه تسهیلات مشکل دارند و تنها یک واحد تولیدی توانسته از بانک وام بگیرد و مدیریت شهرستان ها هیچ اختیاری از خود ندارند.

فرماندار بم گفت: سطح زیرکشت کشاورزی شهرستان بم 26 هزار هکتار است که 17 هزار و 500 هکتار باغی و 8 هزار و 500 هکتار زراعی می باشد.

وی اضافه نمود: کل محصولات تولیدی شهرستان بم 250 هزار تن است که 150 هزار تن خرما، مرکبات، پسته و محصولات سردسیری است.

اشک شرح داد: شرق استان کرمان یک پنجم خرمای کشور را تولید می کند و صادرات خرما سال قبل از گمرک ارگ جدید 41 هزار تن بوده است.

وی اعلام نمود: در کشور 69 هزار تن خرما صادر شده که 59.4 درصد آن از گمرک ارگ جدید صادر شده و به شدت پیگیر بورس خرما در بم هستیم و در شش ماه نخست امسال 18 هزار تن خرما صادر کردیم.

فرماندار بم گفت: واحدهای ثبت نام کرده در سامانه بهین یاب بخش کشاورزی 39 مورد هستند، 29 مورد با 30 میلیارد تومان تصویب شده و بانک کشاورزی هفت مورد پرونده ها را پرداخت کرده است.

وی در ادامه اضافه نمود: 12 جلسه در راستای اقتصاد مقاومتی برگزار کرده ایم و 18 پروژه مثلث توسعه اقتصادی با 429 میلیارد تومان اعتبار در شهرستان داریم.

اشک در سرانجام گفت: بم یکی از مراکز گردشگری عمده کشور است و چهار مورد از آثار ثبت جهانی کشور در بم است و 21 اثر تاریخی ثبت ملی داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2327

به "فرماندار بم: مدیریت بانک های شهرستان ها هیچ اختیاری ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار بم: مدیریت بانک های شهرستان ها هیچ اختیاری ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید