فرآیند تأمین اعتبار دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی از اول خرداد حذف می گردد

به گزارش چاپار بلاگ، مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرآیند تأمین اعتبار دفترچه های درمانی تامین اجتماعی از اول خرداد 99 حذف و سامانه استحقاق درمان جایگزین آن می گردد.

فرآیند تأمین اعتبار دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی از اول خرداد حذف می گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از فارس، عباس نورمحمدی از حذف فرآیند تأمین اعتبار دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی از اول خرداد 99 اطلاع داد و گفت: در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان و کاهش مراجعه حضوری آنان، در گام نخست درج اعتبار دفترچه های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان به وسیله سامانه استحقاق درمان جایگزین آن می گردد.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: از ابتدای خرداد ماه فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی در استان حذف و نیازی به مراجعه بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

وی گفت: در این راستا آنالیز و کنترل استحقاق درمان بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان با رعایت اصول و قواعد بیمه ای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی اعم از: ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش های جایگزین شامل؛ USSD، Mobile App، SMS و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir و darman.tamin.ir انجام خواهد شد.

این مسئول مطرح کرد: فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد برطرف همپوشانی های درمانی سازمان های بیمه گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.

نورمحمدی اعلام کرد: سامانه های چهارگانه استعلام استحقاق درمان به گونه ای طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستان ها و مراکز پاراکلینیک، دارا بودن یا دارانبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام و کد رهگیری نیز برای آنان صادر می نماید.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمدگفت: در این سامانه برای بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می گردد.

وی اضافه نمود: کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از؛ پزشکان، داروخانه ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه ها و بیمارستان ها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روش های ذکر شده در بند 1 هستند. در ضمنً فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد برطرف همپوشانی های درمانی سازمان های بیمه گر پایه، کماکان به قوت خود باقی است.

این مسئول اعلام کرد: در صورتی که بیمه شده و مستمری بگیر به هر دلیل به شرایط استحقاق درمان خود معترض باشد، می تواند به وسیله تماس با سامانه 1420 سازمان تامین اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

نورمحمدی اضافه نمود: در صورتی که فرزندان ذکور بیمه شدگان و مستمری بگیران (19 سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به دلیل عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان فاقد حمایت درمانی باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی به آنان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 5708

به "فرآیند تأمین اعتبار دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی از اول خرداد حذف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند تأمین اعتبار دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی از اول خرداد حذف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید