روش درمان آرتروز با شناسایی سیگنال درد

به گزارش چاپار بلاگ، استئوآرتریت می تواند یک بیماری ناتوان کننده باشد و حرکات را همراه با درد کند.

روش درمان آرتروز با شناسایی سیگنال درد

خبرنگاران - محققان جهت سیگنالینگی انتقال دهنده درد را شناسایی نموده اند که می تواند منجر به درمان درد بیماران مبتلا به آرتروز گردد.

این بیماری زمانی آغاز می گردد که غضروف مفاصل فرسوده می گردد و با ساییدگی فزاینده استخوان ها روی یکدیگر، باعث درد می گردد. درد را می توان با استفاده از دارو های بدون نسخه یا تغییر شیوه زندگی کنترل کرد؛ اما می تواند با پیشرفت بیماری همچنان یک مشکل باقی بماند. برای یافتن دارو های طولانی مدت بهتر برای مدیریت درد مزمن، دانشمندان جهت های مولکولی را آنالیز نموده اند که درد را به مغز منتقل می نماید.

دانکن لاسلز، نویسنده مقاله گفت: وقتی درد احساس می کنید، نتیجه یک مولکول در محل دردناک است که با گیرنده ای روی یک عصب حسی تعامل می نماید و مجموعه ای از رویداد ها را در عصب ایجاد می نماید که منجر به فراوری سیگنال می گردد. این سیگنال در طول عصب حرکت می نماید و به وسیله مغز به عنوان درد تفسیر می گردد.

محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی جهت خاصی را شامل مولکول اتصال آرتمین و گیرنده آن به نام GFRα3 را آنالیز کردند. این جهت قبلا در سگ مبتلا به آرتروز آنالیز شده است.

تیم تحقیقاتی بعضی از موش های مبتلا به آرتروز را با آنتی بادی های مونوکلونال که به GFRα3 متصل می شوند، درمان کردند که از اتصال آرتمین به منطقه درد و تحریک سیگنال های درد جلوگیری می نماید. در این روش سیگنالینگ موش های تحت درمان دو ساعت پس از درمان دوباره مانند معمول از اندام خود استفاده کردند.

منبع: سایت نیواطلس

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 25494

به "روش درمان آرتروز با شناسایی سیگنال درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش درمان آرتروز با شناسایی سیگنال درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید