طرفین قرارداد ملزم به حفظ اطلاعات محرمانه در مذاکرات شدند

به گزارش چاپار بلاگ، نمایندگان در جلسه علنی امروزمجلس طرفین قرارداد را به حفظ اطلاعات محرمانه مطرح شده در مذاکرات ملزم کردند.

طرفین قرارداد ملزم به حفظ اطلاعات محرمانه در مذاکرات شدند

به گزارش ، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان رسیدگی به لایحه قانون تجارت که از سوی شورای نگهبان به کمسیون حقوقی و قضایی مجلس اعاده شده بود با ماده 14 آن موافقت کرد.

طبق ماده 14:

هیچ شخصی در مذاکرات مقدماتی انعقاد و اجرای قرارداد نباید ناهماهنگ با تلقی که خود برای طرف دیگر ایجاد نموده است عمل کند اگر طرف مقابل با اعتماد متعارف به ضعف ایجاد شده اقدامات را انجام دهد یا هزینه هایی را متحمل گردد، شخصی که وضع مذکور را ایجاد نموده مسئول خسارات وارد شده است.

همچنین نمایندگان با ماده 15 لایحه فوق موافقت کردند.

بر اساس ماده 15: هریک از طرفین مکلف هستند اطلاعاتی را که در جریان مذاکرات قراردادی به عنوان اطلاعات محرمانه از سوی طرف دیگر به او ارائه می گردد حفظ نماید ولو آن که مذاکرات مذکور به انعقاد قرارداد منجر نگردد در صورت افشای اطلاعات مذکور یا استفاده از آن ها برای مقاصد شخصی متخلف مسئول جبران خسارت وارد شده است.

تعهد به عدم افشای اطلاعات مذکور در صورت انعقاد قرارداد تا سرانجام آن و در صورت عدم انعقاد قرارداد دو سال از تاریخ مذاکرات است، مگر آن که به موجب توافق طرفین مدت دیگری معین شده باشد در صورت انعقاد قرارداد حفظ اسرار تجارتی طرفین و عدم استفاده از آن محدود به مدت های مذکور نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 188

به "طرفین قرارداد ملزم به حفظ اطلاعات محرمانه در مذاکرات شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرفین قرارداد ملزم به حفظ اطلاعات محرمانه در مذاکرات شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید