سلامت دانشجویان، اولین اولویت ما است

به گزارش چاپار بلاگ، رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: سلامت دانشجویان اولین اولویت است.در این شرایط ویژه، نه تنها خانواده ها مایل به حضور فرزندانشان در محیط های خوابگاهی نیستند؛ بلکه اتخاذ چنین تصمیمی در سراسر دنیا امکان پذیر نیست.

سلامت دانشجویان، اولین اولویت ما است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، سعداله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، طی پیام تصویری ضمن تبریک مجدد سال نو از زحمات استادان، دانشجویان و کارمندان قدردانی کرد و گفت: با کمک شما نشان دادیم که تسلیم کرونا نمی شویم، دانشگاه تعطیل نیست و پژوهشگران ما با جدیت فعالیت های علمی را پیگیری می نمایند.

وی به برنامه ها و دستاوردهای دانشگاه شهید بهشتی برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و اضافه کرد: با توجه به انتظارات جامعه از دانشگاه ها، بخشی از اعتبارات و فرصت های پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی به سمت حل مسائل و مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا سوق داده شد؛ در این راه از مشارکت خیرین نیز بهره گرفتیم و تعدادی از طرح ها در آینده بسیار نزدیک تولید خواهد شد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی شرح داد: سلامت دانشجویان اولین اولویت است. با توجه به شرایط ویژه نه تنها خانواده ها مایل به حضور فرزندانشان در محیط های خوابگاهی نیستند؛ بلکه اتخاذ چنین تصمیمی در سراسر دنیا امکان پذیر نیست. تمام دانشگاه ها و مدارس در کشورهای مختلف تعطیل هستند و آموزش از طریق مجازی و غیرحضوری پیگیری می شود. البته در ارائه دروس عملی نقائصی وجود دارد اما باید از فرصت امروز تا حد امکان استفاده کنیم.

وی ادامه: براساس نظرخواهی، درصد بالایی از دانشجویان به برقراری و ادامه نیمسال تحصیلی جاری اصرار دارند، بخش عمده ای از این دانشجویان براساس برنامه ریزی ها قرار بود تا سرانجام تابستان فارغ التحصیل شوند، بخش از این دانشجویان نیز برای اشتغال و یا نظام وظیفه برنامه ریزی کرده بودند.

نصیری قیداری گفت: گروه دیگری از دانشجویان نگران آموزش هستند برای رفع نگرانی این عزیزان، تلاش کردیم در چارچوب قوانین و اختیارات مدیران دانشگاه و اختیارات محول شده از سوی وزارت علوم، تصمیمات مناسبی اتخاذ کنیم. از دانشجویان عزیز انتظار می رود به خاطر سرنوشت و آینده خودشان همکاری بیشتری با برنامه ها داشته باشند

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با برشمردن انتظارات متقابل مدیران، کارمندان و دانشجویان گفت: دانشگاه های کشور سالانه قریب به 10 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور را برای امور آموزشی و پژوهشی صرف می نمایند، این دانشگاه ها برای جوانان کشور است؛ مصرف بهینه امکانات اختصاص یافته برای امر آموزش و پژوهش فرزندان این ملت، جزء وظایف مسئولان و مدیران دانشگاه ها است.

وی اضافه کرد: گاهی یک ترم دیرتر فارغ التحصیل شدن ممکن است زندگی یک دانشجو را تحت تاثیر قرار دهد. باید دست در دست یکدیگر برای فرزانه شدن فرزندان این کشور تلاش کنیم.

نصیری یادآور شد: بشر این عقلانیت را دارد که در روبرو با مسائل و بلایای طبیعی بهترین راه را انتخاب و از این برهه سخت و سنگین و پرمرارت با کم ترین آسیب عبور کند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در خصوص دانشجویان جامانده از آموزش مجازی گفت: برای آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیل از جمله عدم دسترسی به اینترنت و ابزار مورد نیاز، امکان بهره گیری از آموزش مجازی را نداشته اند، تصمیمات لازم گرفته شده است، همچنین با کسب مجوز از هیئت امناء محترم دانشگاه، تدابیری لازم برای بحث شهریه و موارد مشابه با هدف محافظت از حقوق دانشجویان اتخاذ شده است.

4084/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 4353

به "سلامت دانشجویان، اولین اولویت ما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت دانشجویان، اولین اولویت ما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید