روسیه تمامی اختیاراتش در مجمع پارلمانی شورای اروپا را بار دیگر بدست آورد

به گزارش چاپار بلاگ، مجمع پارلمانی شورای اروپا روز چهارشنبه کلیه اقدامات تحریمی مربوط به اختیارات کامل هیات نمایندگی روسیه را لغو نموده، این اقدام از سوی مسکو نخستین گام در جهت کنار گذاشتن سیاست اعمال تحریم ها علیه روسیه ارزیابی شده است.

روسیه تمامی اختیاراتش در مجمع پارلمانی شورای اروپا را بار دیگر بدست آورد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه راسیسکایا گازیتا نوشته است: مجمع پارلمانی شورای اروپا روز چهارشنبه به طور کامل تمامی اصطلاحات مربوط به اقدامات تحریمی در پیش نویس قطعنامه مربوط به اختیارات هیات نمایندگی روسیه را لغو کرد. بدین ترتیب روسیه بار دیگر اختیارات کامل خود در این مجمع را به دست آورد.

این قطعنامه مورد حمایت 116 هیئت نمایندگی پارلمانی قرار گرفتت، 62 نماینده با آن مخالفت نموده و 15 نماینده نیز به آن رای ممتنع دادند. پس از تصویب این سند، هیئت نمایندگی اوکراین سالن نشست را ترک کرد.

در این سند آمده است: طرف روسی باید طرف روسی باید بدون هیچ تاخیری به همکاری های خود در تمامی کمیته های مجمع پارلمانی بازگشته و رایزنی های سازنده ای را درباره اجرای تعهدات خویش انجام دهد. علاوه بر آن، مجمع پارلمانی شورای اروپا از روسیه انتظار دارد تا ملوانان اوکراینی که در ماه نوامبر سال گذشته پس از حادثه نقض حریم دریایی روسیه در خلیج کرچ، بازداشت شده بودند را آزاد کند. همچنین روسیه باید سهم اقتصادی خود در بودجه شورای اروپا را نیز بپردازد.

سرگئی کیسلیاک سفیر سابق روسیه در آمریکا و نائب رئیس هیئت نمایندگی روسیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا امروز خاطرنشان کرد که این کشور قصد ندارد از پرداخت بدهی های خود به این شورا سرباز بزند و بعد از تصمیمات وزارت دارایی روسیه به زودی این بدهی های پرداخت خواهد شد.

والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه تصمیم مجمع پارلمانی شورای اروپا درباره بازگرداندن کلیه اختیارات روسیه در این سازمان را مثبت ارزیابی نموده و یادآور شد، می توان نتیجه گرفت که این تصمیم نخستین گام کشورهای اروپایی درجهت دست برداشتن از سیاست های تحریمی علیه روسیه طی پنج ساله گذشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 85

به "روسیه تمامی اختیاراتش در مجمع پارلمانی شورای اروپا را بار دیگر بدست آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه تمامی اختیاراتش در مجمع پارلمانی شورای اروپا را بار دیگر بدست آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید