دلایل منزجر کننده برای این که چرا نباید با موهای خیس بخوابید

به گزارش چاپار بلاگ، بسیاری از افراد معمولا پیش از خواب دوش می گیرند و ممکن است با موی خیس بخوابند اما متخصصان می گویند این کار نادرستی می باشد. شستن موها پیش از خواب اغلب منجر به انتخاب خشک شدن طبیعی موها به جای استفاده از حوله یا سشوار برای تسریع این روند می گردد. با این وجود، این امتیاز به ظاهر کوچک می تواند به موها و سلامت کلی شما آسیب برساند و باعث سردی بی مورد بدن تان و حتی رشد کپک روی بالش ها و ملحفه های تان گردد.

دلایل منزجر کننده برای این که چرا نباید با موهای خیس بخوابید

به گزارش خبرنگاران؛ موهای خیس از نظر ساختاری ضعیف تر و مستعد شکستن هستند به ویژه زمانی که هنگام خواب تحت فشار ناشی از چرخش قرار می گیرند. در نتیجه، همان فشار احتمال آسیب تماشا موهای خیس را بسیار راحت تر از آسیب تماشا موهای خشک می سازد. علاوه بر این، موهای مرطوب می توانند رشد باکتری ها را بر روی ملحفه و بالش شما تشدید کند و به طور بالقوه منجر به جوش پوستی و شوره سر شوند. نکته بدتر آن که اگر به علت رطوبت ناشی از موی خیس کپک ایجاد گردد می تواند مسائل تنفسی ایجاد کند. اگر محبور هستید با موهای خیس به رختخواب بروید باید روبالشی های ضد آب تهیه کنید زیرا این کار مانع از نفوذ رطوبت به بالش شما می گردد و از تشکیل کپک ها و باکتری های مضر جلوگیری می کند. در زمانی که گرم ماندن در اولویت است رفتن به رختخواب با موهای خیس فقط بدن شما را سردتر می نماید و باعث می گردد برای جبران اتلاف گرما دمای اتاق را افزایش دهید.

آیا خوابیدن با موهای خیس ممکن است شما را بیمار کند؟

دکتر ویلیام شافنر استاد پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت که متخصص بیماری های عفونی است این ایده را رد می نماید و می گوید چنین ادعاهایی مدت ها پیش رد شده بودند.

او می گوید سرماخوردگی با نحوه فراوری مثل ویروس هایی که بر دستگاه تنفسی تاثیر می گذارند و مسری می شوند به جای رفتن به رختخواب با موهای خیس مرتبط است.

پس چه راه جایگزینی وجود دارد؟

یک استراتژی ساده برای کاهش خطرات مرتبط با خوابیدن با موهای خیس توصیه می گردد: دفعات شستشوی هفتگی موی خود را کاهش دهید.

علاو بر این توصیه می گردد که اجازه دهید موهایتان یک ساعت پیش از خواب در معرض هوا خشک شوند. توصیه می گردد موهای خود را زودتر در روز بشویید و برنامه تان را طوری تنظیم کنید که با موهای خیس به رختخواب نروید تا به نفع کیفیت و سلامت کلی موهای تان باشد.

علیرغم وجود معایب احتمالی ذکر شده افراد بی شماری به طور مرتب با موهای خیس به رختخواب می روند و هیچ مسئله ای ندارند. بعضی تحقیقات نشان می دهد که سرد کردن سر در شب می تواند فعالیت متابولیک شبانه در مغز را کاهش دهد و خواب عمیق تر و ترمیم کننده را تقویت کند. بنابراین، در حالی که نگرانی های جزئی سلامتی ممکن است با خوابیدن با موهای خیس مرتبط باشد بعید است که شما را در شب بیدار نگه دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 36020

به "دلایل منزجر کننده برای این که چرا نباید با موهای خیس بخوابید" امتیاز دهید

1 کاربر به "دلایل منزجر کننده برای این که چرا نباید با موهای خیس بخوابید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل منزجر کننده برای این که چرا نباید با موهای خیس بخوابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید