درمان دیابت نوع 1

به گزارش چاپار بلاگ، تا به امروز هیچ درمان مناسبی برای دیابت نوع 1 کشف نشده است. با این حال، با انجام اقدامات تجویز شده از طریق متخصصان پزشکی، می توان میزان خطر توسعه عوارض جانبی این بیماری را تا حد زیادی کاهش داد.

درمان دیابت نوع 1

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

تا به امروز هیچ درمان مناسبی برای دیابت نوع 1 کشف نشده است. با این حال، با انجام اقدامات تجویز شده از طریق متخصصان پزشکی، می توان میزان خطر توسعه عوارض جانبی این بیماری را تا حد زیادی کاهش داد.

حقیقتی تلخی که در رابطه با بیماری دیابت وجود دارد، عدم وجود درمان قطعی برای این بیماری می باشد. هدف گزینه های درمان تنها کاهش و حذف عوامل خطر احتمالی مربوط به بیماری می باشد، به طوری که این بیماری به مراحل پیچیده تر پیشرفت نکند. با این وجود، میلیون ها نفر از افراد مبتلا به دیابت با پیروی از روش های مناسب درمان و اتخاذ سبک زندگی سالم قادر به داشتن زندگی عادی هستند.

بررسی مختصری از بیماری دیابت

غده پانکراس که در پشت شکم واقع شده است، انسولین ترشح کرده و نقش حیاتی در کنترل جریان قند در داخل و خارج از سلول های بدن دارد. کمبود یا عدم وجود انسولین در بدن منجر به وقوع دیابت نوع 1 می شود. کمبود انسولین در بدن به دلیل آسیب به پانکراس می باشد. غده پانکراس به دلیل اختلالات خود ایمنی یا عفونت های ویروسی آسیب می بیند.

این بیماری نسبت به دیابت نوع 2 کمتر شایع می باشد.

درمان و پیشگیری

شایع ترین و گسترده ترین روش درمان دیابت نوع 1 تزریق انسولین می باشد، به طوری که این انسولین بتواند جذب خون شود. هنگامی که انسولین وارد جریان خون شد، به راحتی به تمام سلول های بدن رسیده و نیاز فوری بدن به انسولین برای تامین انرژی براورده می شود.

لازم به ذکر است که انسولین در قالب قرص توصیه نمی شود، چون آب میوه های اسیدی در معده با آن تداخل پیدا کرده و از این رو قبل از این که انسولین بتواند اثرات خود را نشان دهد، تخریب می شود. از آن جا که انسولین از نظر شیمیایی یک ماده فعال می باشد، ساختار شیمیایی آن بعد از واکنش با اسیدها تخریب می شود. پس از واکنش با آنزیم ها در دستگاه گوارش، انسولین اثر خود را از دست می دهد. از این رو، تزریق امن ترین و موثرترین روش استفاده از انسولین می باشد. خلاصه ای از روش های درمان دیابت نوع 1 به شرح زیر می باشد.

تزریق منظم انسولین

انجام منظم فعالیت های فیزیکی یک بخش جدایی ناپذیر از شیوه زندگی بیماران دیابتی می باشد.

کنترل وزن بدن

دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم با در نظر گرفتن سطوح کربوهیدرات مناسب در رژیم غذایی

استفاده از دوزهای انسولین جهت درمان دیابت از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد. در این مورد باید با متخصص مربوطه مشورت کنید. سیگار و الکل تهدید جدی برای افراد دیابتی بوده و بهتر است ترک شود. شیوه زندگی سالم مهم ترین نیاز برای بهبود علائم دیابت نوع 1 می باشد.

منبع: راسخون
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 19496

به "درمان دیابت نوع 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان دیابت نوع 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید