راهکارهای کاهش ریسک زوال عقل

به گزارش خبرنگاران، محققان دانشگاه اونتاریو غربی کانادا دریافته اند اتخاذ سبک زندگی پیشگیری از سکته ممکن است به کاهش بروز زوال عقل در سالمندان هم یاری کند.

راهکارهای کاهش ریسک زوال عقل

تحقیقات نشان داد بعد از بکارگیری شیوه های پیشگیرانه در کنار رژیم غذایی سالم، ورزش، زندگی بدون دود سیگار و توتون، و مصرف داروی فشارخون طبق تجویز پزشک، ریسک سکته تا 37.9 درصد برای افراد 80 سال به بالا کاهش می یابد. همچنین ریسک بروز زوال عقل تا 15.4 درصد کاهش می یابد.

جاشوآ سراسولو، محقق ارشد، در این باره می گوید: یافته های ما نشان می دهد با پیروی از سبک زندگی پیشگیری از سکته، ما می توانیم احتمال بروز بعضی انواع زوال عقل را نیز محدود کنیم.

در این مطالعه محققان داده های 5.5 میلیون نفر را در اونتاریو کانادا از سال 2002 تا 2013 برای برآورد نرخ بروز سکته و زوال عقل آنالیز کردند.

آنها از شرکت نمایندگان خواستند تا شیوه های پیشگیری از سکته را در پیش بگیرند. محققان مشاهده کردند با تغییر در سبک زندگی، ریسک سکته و بعضی انواع زوال عقل در این افراد کاهش یافته بود.

به گفته محققان، اکثر سکته ها ناشی از محدودشدن جریان خون به مغز بوده و زوال عقل عروقی هم ناشی از کاهش تامین خون برای مغز است. محققان اذعان می نمایند افرادی که دچار سکته مغزی می شوند دوبرابر نیز در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: بروزرسانی: 8 آذر 1398 شناسه مطلب: 636

به "راهکارهای کاهش ریسک زوال عقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای کاهش ریسک زوال عقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید