تور هند ارزان: تعطیلی مدارس و تخلیه 55 هزار نفر در جنوب هند در پی طوفان شدید

به گزارش چاپار بلاگ، مقام های هند اعلام کردند به علت طوفان استوایی و باران های شدید که بخش هایی از جنوب هند را برگرفته، هزاران نفر را از مکان های آسیب پذیر تخلیه نموده ،مدارس را تعطیل و برنامه تردد قطارها لغو شده است.

تور هند ارزان: تعطیلی مدارس و تخلیه 55 هزار نفر در جنوب هند در پی طوفان شدید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های هند روز شنبه اعلام کردند که به علت طوفان استوایی و باران های شدید که بخش هایی از جنوب هند را درگرفته است، حدود 55000 نفر را تخلیه نموده اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی بر اساس بیانیه دولت هند، مردم در منطقه ها آسیب پذیر در سه منطقه در جنوب شرقی استان آندرا پرادش به حدود 200 اردوگاه دولتی منتقل شدند. تا به امروز خسارت جانی یا اقتصادی عمده گزارش نشده است.

این گزارش حاکیست، مدارس در منطقه های در معرض خطر هستند تعطیل شده اند و دستکم 75 قطار برنامه ریزی شده لغو شده اند. اداره هواشناسی هند (IMD) اعلام نموده که این طوفان در خلیج بنگال احتمالاً طی 12 ساعت آینده به تدریج تضعیف می گردد و انتظار می رود روز یکشنبه به نزدیکی منطقه پوری در استان شرقی اودیشا برسد.

بنابر اعلام این سازمان، بارندگی شدید تا بسیار شدید در نواحی ساحلی و داخلی اودیشا، بخش های شاقتصادی آندرا پرادش و نواحی ساحلی بنگال غربی وجود دارد.

پرادیپ کومار ینا از مقام های بخش امدادرسانی هند در اودیشا، گفت: نیروهای ما در میدان مستقر هستند و تخلیه در حال اجرا است. انتظار داریم خسارات گسترده ای به محصولات شالیزاری وارد گردد.

طوفان دیگری به نام تاوکتا در ماه مه سال جاری بخش هایی از غرب هند را درنوردید و جان دستکم 140 نفر از جمله 70 نفر را گرفت که در یک کشتی در سواحل مرکز تجاری بمبئی بودند. در ماه مه 2020، نزدیک به 100 نفر بر اثر طوفان دیگری به نام آمفان که به هزاران خانه و بخش هایی از زمین های کشاورزی در هند و بنگلادش آسیب رساند، کشته شدند.

مقام های هند گفته اند که شمار قربانیان در سال های اخیر به طور کلی کمتر بوده ، زیرا پیش بینی هواشناسی اکنون بهتر شده، پناهگاه های اضطراری ساخته شده و برنامه های تخلیه و سیستم های هشدار طراحی شده است، اما خسارات اقتصادی همچنان بالاست.

در مرداد ماه نیز طوفان های موسمی طی چند روز سواحل غربی هند را در نوردید و ضمن قربانی کردن 136 نفر، 90 هزار تن را نیز آواره کرد. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 21075

به "تور هند ارزان: تعطیلی مدارس و تخلیه 55 هزار نفر در جنوب هند در پی طوفان شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: تعطیلی مدارس و تخلیه 55 هزار نفر در جنوب هند در پی طوفان شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید