تعداد کشته شدگان انفجار بیروت به 145 نفر رسید

به گزارش چاپار بلاگ، ایسنا نوشت: رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه قول یاری به لبنان را داد، اما به شهروندان عصبانی و شوکه از انفجاری که 145 تن را کشت، اطمینان داد هیچ چک سفیدی به رهبران لبنانی داده نخواهد شد، مگر آنکه آن ها دست به اصلاحات بزنند و از فساد شایع دست بردارند.

تعداد کشته شدگان انفجار بیروت به 145 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون طی یک کنفرانس خبری و در خاتمه یک سفر دراماتیک به بیروت، خواهان تحقیقات بین المللی درباره انفجار ویران گری شد که سراسر بیروت را لرزاند و گفت این انفجار، یک علامت اضطراری برای انجام اصلاحات ضد فسادی است که جمعیتی عصبانی، خواهان آن هستند.

ده ها تن بعد از انفجار روز سه شنبه بیروت در منطقه بندری این شهر که 5 هزار زخمی و حدود 250 هزار خانه غیرقابل سکونت به جا گذاشت، هنوز مفقود هستند. این انفجار، کشوری را در هم کوبید که پیش از آن نیز در حال دست و پنجه نرم کردن با رکود اقتصادی و افزایش مبتلایان بیماری کرونا بود.

یک منبع امنیتی گفت تعداد کشته ها به 145 نفر رسیده و مقامات نیز گفته اند این رقم ممکن است افزایش پیدا کند.

مکرون اظهار کرد که به مقامات لبنانی، پیشنهاد نقشه راه اصلاحات فوری به منظور آزادسازی میلیاردها دلار یاری اقتصادی از جامعه بین المللی را ارائه داده و در ماه سپتامبر برای پیگیری این موضوع، به لبنان باز خواهد گشت.

وی اعلام کرد: اگر اصلاحات انجام نشود، لبنان به غرق شدن ادامه خواهد داد. آنچه اینجا مورد احتیاج است، تغییر سیاسی است. انفجار باید آغاز عصر جدیدی باشد.

رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد، کشورش، کنفرانس بین المللی یاری به لبنان را ترتیب خواهد داد و همچنین وعده حاکمیت شفاف را داد تا بنای بر آن، یاری ها به مردم، ان جی اوها و گروه های نجات، و نه نخبگانی که متهم به فساد و سوءمدیریت هستند، برسد.

مکرون به خبرنگاران گفت: در بین دیگر تغییرات ضروری، حسابرسی از بانک مرکزی لبنان مورد احتیاج است و اینکه بانک جهانی و آمریکا در اصلاحات لبنان نقش بازی خواهند کرد. مذاکرات با صندوق بین المللی پول نیز به خاطر ناکامی دولت لبنان در اجرای اصلاحات جدی، متوقف شده است.

311312

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 8122

به "تعداد کشته شدگان انفجار بیروت به 145 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد کشته شدگان انفجار بیروت به 145 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید