تصویب شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های آموزش وپرورش استثنایی

به گزارش چاپار بلاگ، شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی، به منظور آنالیز و تأییدآزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تصویب شد.

تصویب شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های آموزش وپرورش استثنایی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی؛ اظهار کرد: گام اول مداخلات آموزشی و توانبخشی شناسایی، غربالگری و تشخیص است و به همین دلیل، به ابزار های لازم برای تشخیص و غربالگری احتیاج است و این ابزار ها باید به روز باشند و پایایی و روایی لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: پیشنهاد ایجاد شورای سیاست گذاری آزمون ها و پایگاه جامع آزمون در سال 98 به تصویب شورای معاونین سازمان رسید و مصوب شد این شورا در حوزه تصمیم گیری و اجرای آزمون های مورد استفاده در بخش های مختلف سازمان و ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها فعالیت نماید.

وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی متشکل از افراد متخصص دانشگاهی است که به آنالیز و تصویب آزمون های مختلف خواهد پرداخت.

حسینی توضیح داد: آزمون های در حال استفاده سازمان آموزش و پرورش استثنایی و هم چنین آزمون هایی که در آینده استفاده خواهند شد باید در این شورا مورد آنالیز و تأیید قرار بگیرند.

معاون وزیر گفت: در این جلسه شیوه نامه این شورا به تصویب رسید تا شورا بر مبنا پشتوانه های قانونی با نظم بیشتری استقرار یاید.

حسینی توضیح داد: در برنامه سنجش اقدامات خوبی اجرا شده است که تشکیل شورای آزمون ها و بانک جامع آزمون های داخلی و بین المللی از جمله این موارد است.

وی با بیان این که رویکرد های جدیدی در برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی امسال اعمال شده است، گفت: آنالیز صلاحیت های شایستگی حرکتی، طرح سنجش پیش دبستانی و شناسایی دانش آموزان پیش دبستان در معرض مسائل ویژه یادگیری، از جمله این موارد است.

حسینی اضافه کرد: راه اندازی اتاق های سنجش آکوستیک، برای اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی و مراکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی از دیگر اقدامات است.

وی در ادامه گفت: تا به امروز 98 درصد نوآموزان در برنامه سنجش نوبت گیری نموده اند که هیچ سالی تا این زمان این تعداد نوبت گیری ثبت نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 18369

به "تصویب شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های آموزش وپرورش استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های آموزش وپرورش استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید