تصویب درآمد های بودجه1400شهرداری، بعضی اعضای شورا تراکم پایه ومازاد را باشهر فروشی اشتباه گرفتند

به گزارش چاپار بلاگ، رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شرایط کنونی برطرف کمبود های حمل و نقل عمومی به معنای توجه به سلامت شهروندان است، گفت: به ضرس قاطع می گویم که خارج از ضوابط طرح تفصیلی که قانون فعلی مورد تصویب شورای عالی شهر سازی است، هیچ تراکم فروشی نداریم و هر نوع تغییر کاربری و افزایش تراکم باید با مصوبه کمیسیون ماده 5 باشد.

تصویب درآمد های بودجه1400شهرداری، بعضی اعضای شورا تراکم پایه ومازاد را باشهر فروشی اشتباه گرفتند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن هاشمی در سرانجام دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز نیز مطابق گذشته جلسه هم اندیشی با حضور شهردار و معاونانشان از ساعت هفت و سی دقیقه شروع شد که مهمترین موضوع این جلسه مشکل حمل و نقل عمومی در شهر تهران بود.

وی اضافه نمود: همانطور که می دانید تعداد مسافران حمل و نقل عمومی در شهر تهران به دلیل شرایط کرونایی یک سوم شده و لذا خود به خود درآمد مترو و اتوبوسرانی به ویژه در بخش خصوصی کاهش پیدا نموده، ولی برای جبران این کمبود هیچ حرکتی انجام نشده است. در دولت هم با اینکه موضوع حمل و نقل عمومی مورد اهمیت لفظی قرار می گیرد و مصوبات زیادی هم در این زمینه وجود دارد، اما هیچ اقدام عملیاتی در جهت تزریق منابع اقتصادی برای تجهیز و نوسازی حمل و نقل عمومی تهران نمی گردد که البته امیداریم در مدت باقی مانده تا سرانجام سال و یا اوایل سال آینده این مشکل حل گردد.

وی با اشاره به شرایط امروز حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: ببیند، چون درآمد در بخش حمل و نقل عمومی به دلیل شرایط کرونایی کم شده و از طرفی بیشتر اتوبوس های شهر تهران نیز در اختیار بخش خصوصی هستند، لذا بخش خصوصی بیشتر اتوبوس های خود را فعال نمی کند و با اینکه بیان می گردد تعداد اتوبوس های تهران 5000 عدد است شاید 2000 اتوبوس فعال باشد، لذا این امر سبب افزایش تراکم مسافران نیز می گردد. در این راستا برای جلوگیری از صدمه وارد به مردم باید جبران کمبود های حمل و نقل عمومی پرداخته گردد. بعد از جلسه هم اندیشی جلسه صحن شورا با موضوع آنالیز بودجه سال 1400 در بخش درآمدی شروع شد که با تصمیم اعضای شورا درآمد های بودجه به عدد 48هزار و 883 میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: در بحث درآمدی کمیسیون برنامه و بودجه کاهش هزار و 800 میلیارد تومانی را پیشنهاد داده بود، اما با آنالیز اعضای شورا 530 میلیارد تومان ترمیم شد و در نهایت 1300 میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی شهرداری کاهش پیدا کرد.

هاشمی در مورد آنالیز بحث اصلاح ساختار در شهرداری تهران گفت: بحث ساختار از ابتدا در شورای پنجم مطرح بوده، ولی بدنه و بعضی از اعضای شورا در این خصوص حساسیت دارند از این رو لایحه اصلاح ساختاری تصویب نشد و حال لایحه جدید مطرح شده که این موضوع در هیات رییسه آنالیز خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد بحث شهر فروشی که از سوی چند تن از اعضای شورا مطرح شده بود گفت: بعضی اعضا تراکم پایه و مازاد تراکم را با شهر فروشی اشتباه گرفتند و فکر می کردند فروش تراکم است، در صورتی که ما خارج از طرح تفصیلی که قانون فعلی مورد تصویب شورای عالی شهر سازی است هیچ تراکم فروشی داریم و به ضرس قاطع می گویم این اتفاق در شهرداری تهران نمی افتد.

هاشمی تاکید نمود: هر افزایش تراکم و تغییر کاربری به طور حتم باید در کمیسیون ماده 5 تصویب گردد و وقتی کمیسیون ماده 5 تصویب کرد وزارت مسکن شهر سازی نیز باید تایید کند و در نتیجه یک تصیمم ملی است؛ بنابراین شهر نفروشی در شورای پنجم جا افتاده است و این موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده و کم کردن هزینه های شهر علی رغم تورم 300 درصدی در طول 4 سال گذشته بوده که با این وجود بودجه شهرداری تهران در 4 سال تنها 90 درصد افزایش پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 13648

به "تصویب درآمد های بودجه1400شهرداری، بعضی اعضای شورا تراکم پایه ومازاد را باشهر فروشی اشتباه گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب درآمد های بودجه1400شهرداری، بعضی اعضای شورا تراکم پایه ومازاد را باشهر فروشی اشتباه گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید