تأیید سفر محرمانه یک هیئت آمریکایی به سوریه

به گزارش چاپار بلاگ، یک روزنامه سوری، خبرسفر محرمانه یک هیئت آمریکایی به سوریه را تأیید کرد.

تأیید سفر محرمانه یک هیئت آمریکایی به سوریه

از سفر با تور ارزان پاتایا پاییز 1400 لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش به نقل از المیادین، یک روزنامه سوری به نقل از منابع مطلع اظهار داشت خبر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره سفر محرمانه یک هیئت آمریکایی به دمشق صحیح است.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع مطلع سوری، با تأیید خبر روزنامه وال استریت ژورنال درباره سفر هیأت آمریکایی به دمشق، اظهار داشت این هیئت متشکل از مسئولانی بود که پرونده مربوط به ربوده شدگان آمریکایی و تحریم های آمریکا علیه سوریه را آنالیز کردند.

این روزنامه همچنین نوشت که هیئت آمریکایی ماه اوت گذشته به دمشق سفر نموده و با سرلشکر علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه ملاقات کرد.

به نوشته این روزنامه، راجر کارستین و کاش پاتل دستیار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در این سفر پرونده های زیادی را آنالیز و پیشنهاداتی را ارائه کردند.

طبق اعلام روزنامه الوطن سوریه، این نخستین سفر هیئت عالی رتبه آمریکا به دمشق نبوده و پیش از این نیز مسئولان آمریکایی چندین بار در ماه ها و سال های گذشته به دمشق سفر نموده اند.

الوطن همچنین به نقل از منابع سوری نوشت که هیئت آمریکایی در این سفر از موضع دمشق و اصرار آن بر پرداختن به موضوع خروج آمریکا از سوریه پیش از پرداختن به هر موضوع دیگری، غافلگیر شد.

این منابع اظهار داشتند که دمشق بر خروج نیرو های آمریکایی از شرق سوریه و بروز نشانه های واقعی از عملیات خروج نیرو ها تأکید کرد.

دمشق همچنین مخالفت خود با هر گونه پرداختن به موضوع تحریم های آمریکا پیش از آنالیز پرونده خروج آمریکا از سرزمین های سوریه سوریه را اعلام نموده است.

این منابع تصریح کردند مسئولان آمریکایی سعی داشتند همکاری دمشق در پرونده ربوده شدگان آمریکایی را جلب نمایند، اما دمشق بر موضع خود در مورد اولویت بخشی به موضوع خروج آمریکا از سوریه اصرار ورزید.

به گفته این منابع، دمشق درباره این قبیل سفر های هیأت های آمریکایی جانب احتیاط را رعایت می نماید؛ چرا که به آن ها و نتایج احتمالی این سفر ها اطمینان ندارد و رهبران سوری از تأثیرگذاری لابی های آمریکایی بر روسای این کشور و تصمیمات سیاسی آن مطلع هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 10269

به "تأیید سفر محرمانه یک هیئت آمریکایی به سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأیید سفر محرمانه یک هیئت آمریکایی به سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید