بودجه 10میلیونی دولت ایتالیا برای ناشران کوچک

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اتحادیه ناشران ایتالیا (AIE) از اختصاص بودجه ای معادل 10 میلیون یورو برای یاری به ناشران مستقل و کوچک این کشور استقبال کرد و گفت در شرایط شیوع کرونا مبارزه ناشران برای حیات ادامه دارد و در این میان کتابفروشی ها و ناشران کوچک تر بیشتر به یاری های دولتی احتیاج دارند.

بودجه 10میلیونی دولت ایتالیا برای ناشران کوچک

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

ریکاردو فرانکو لویی رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا در پیغامی به دولت این کشور و وزارت فرهنگ گفته است که چنین یاریی در شرایط قرنطینه و شیوع ویروس برای ناشران و کتابفروشان کوچک حیاتی بود و ادامه این یاری ها روحیه عاملان صنعت چاپ کتاب را هم افزایش می دهد.

طبق آمارهای اعلام شده از کشورهای اروپایی به طور متوسط 30درصد کاهش فروش کتاب در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا دیده می گردد. اقتصاد ایتالیا با کاهش 12درصدی در معاملات مالی نسبت به کاهش 10درصدی آلمان شرایط بدتری نسبت به همسایه های خود دارد و دولت بودجه های مختلفی برای بخش های مختلف درنظر گرفته است.

لویی در پیغام خود آورده است: بودجه یاریی دولت برای ناشران کوچک نقطه امیدبخشی برای آغاز دوباره کتابفروشی در این کشور در عصر کروناست. وی گفت: در این روزها که بیشتر کتابفروشان با چالش تعطیلی روبرو هستند، چنین یاری های دولتی می تواند نقطه قوت برای ادامه کار باشد.

داریو فرانچسینی وزیر فرهنگ و توریسم ایتالیا از یاری دولت به بخش های دیگر فرهنگی ادبی این کشور از جمله کتابخانه ها نیز اطلاع داد. طبق اعلام دولت ایتالیا قرار است معافیت های مالیاتی نیز برای کتابفروشی ها و ناشران کوچک نیز در نظر گرفته گردد.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط اتحادیه ناشران طبق نظرسنجی از ناشران و کتابفروشان معلوم شده است که بعد از چند ماه تعطیلی هنوز بسیاری از آنها قادر به احیای فروش سابق خود نیستند. طبق آمارها از هر 10 کتابفروش ایتالیایی هشت نفر آنها می گویند که در شرایط خطرناکی قرار دارند و معلوم نیست بتوانند تا سرانجام سال 2020 دوام بیاورند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 6299

به "بودجه 10میلیونی دولت ایتالیا برای ناشران کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه 10میلیونی دولت ایتالیا برای ناشران کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید