برگزیت برای سومین بار در مجلس انگلیس باخت

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، در جریان رأی گیری روز آدینه مجلس عوام انگلیس درباره توافقِ برگزیت مورد نظر نخست وزیر انگلیس، این توافق بار دیگر و برای سومین بار پیاپی از سوی نمایندگان رد شد.

برگزیت برای سومین بار در مجلس انگلیس باخت

پس از سومین شکستِ طرح نخست وزیر انگلیس برای تصویب توافق برگزیت، دونالد توسک رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خواهان نشست فوق العاده اتحادیه اروپا شده است.

گفته شده در رأی گیری روز آدینه، 344 نماینده با طرح مورد نظر ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا مخالفت نموده و 286 نماینده نیز از آن حمایت کردند.

با وجود سومین شکست تراز می در باره تصویب برگزیت، اما نخست وزیر انگلیس گفته است که دولت او همچنان به کوشش خود برای خروج همراه با توافق از اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر پس از سومین شکست توافق برگزیت در مجلس نمایندگان، جرمی کوربین رهبر مخالفان دولت برای چندمین بار خواهان استعفای نخست وزیر شد، هرچند این درخواست با مخالفت نمایندگان محافظه کار روبرو شد.

ترزا می پس از شکست طرح خود با ابراز تأسف از رأی مجلس گفت: پیامدهای این تصمیم مجلس جدی است.

بر اساس توافق هفته گذشته در بروکسل میان رهبران اتحادیه اروپا و انگلیس حالا این کشور فقط دو هفته (تا 12 آوریل) فرصت دارد اعلام کند که چه تصمیمی در خصوص برگزیت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 19

به "برگزیت برای سومین بار در مجلس انگلیس باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیت برای سومین بار در مجلس انگلیس باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید