تور ارزان اروپا: فرانسه: اتحادیه اروپا باید به خودمختاری استراتژیک دست یابد

به گزارش چاپار بلاگ، یک مقام ارشد فرانسه با اشاره به قرارداد تسلیحاتی آمریکا، انگلیس و استرالیا، خواهان حصول خودمختاری استراتژیک برای اتحادیه اروپا شد.

تور ارزان اروپا: فرانسه: اتحادیه اروپا باید به خودمختاری استراتژیک دست یابد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش، کلمنت بون وزیر امور اروپایی فرانسه، در مصاحبه با خبرگزاری فرانس 24 با اشاره به عدم حضور فرانسه در قرارداد تسلیحاتی آمریکا و انگلیس با استرالیا، خواهان خودمختاری استراتژیک اتحادیه اروپا شد.

بون در بخشی از سخنان خود با بیان آنکه اروپا ظرفیت، امکانات اقتصادی و تخصص لازم در زمینه دفاعی را دارد، گفت: چرا آمریکا باید قدرت دفاعی ما را تضمین کند، این مسئله فقط به ما مربوط است.

پیش از این هم ژان پیر تیبو سفیر فرانسه در استرالیا، تصمیم کانبرا برای لغو قرارداد خرید زیردریایی از پاریس را یک خیانت از پیش برنامه ریزی شده توصیف کرد و گفت: گزارش های مستقلی وجود دارد که نشان می دهد استرالیا 18 ماه قبل از اعلام رسمی لغو قرار داد 90 میلیارد دلاری با فرانسه، تصمیم به لغو این قرارداد داشته است.

این در حالیست که اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، ادعای فرانسه مبنی بر بی اطلاعی از فسخ قرارداد زیردریایی را رد نموده و گفته بود که پیش تر و در ماه ژوئن (خرداد) در تبادل نظر با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، از احتمال فسخ قرارداد زیردریایی که سال 2016 با یک شرکت فرانسوی امضا نموده بودند، سخن گفته بود

روز چهارشنبه استرالیا اظهار داشت قرارداد 40 میلیارد دلاری با گروه نیروی دریایی فرانسه که طبق آن قرار بود با همکاری فرانسه، ناوگانی از زیردریایی ها را بسازد، فسخ می نماید و به جای آن، هشت زیردریایی هسته ای با فناوری آمریکا و انگلیس خواهد ساخت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 18762

به "تور ارزان اروپا: فرانسه: اتحادیه اروپا باید به خودمختاری استراتژیک دست یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: فرانسه: اتحادیه اروپا باید به خودمختاری استراتژیک دست یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید