احضار سفیر ایتالیا در ترکیه

به گزارش چاپار بلاگ، منابع ترکیه ای، بامداد امروز (آدینه)، گزارش دادند که وزارت خارجه ترکیه در پی اظهارات ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، سفیر ایتالیا در آنکارا را احضار نموده است.

احضار سفیر ایتالیا در ترکیه

نخست وزیر ایتالیا اخیرا در اظهاراتی رئیس جمهور ترکیه را دیکتاتور خوانده و از نوع رفتار رجب طیب اردوغان با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ابراز تنفر نموده بود.

بر اساس گزارش شبکه تی آرتی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به شدت اظهارات نخست وزیر ایتالیا علیه اردوغان را محکوم نموده است.

طبق این گزارش، وزارت خارجه ترکیه از نخست وزیر ایتالیا خواسته است که هر چه سریعتر اظهارات ناپسند و خارج از چارچوب خود را پس بگیرد.

در عین حال، این وزارت خانه اظهار داشت: کوشش برای تضعیف فضای مثبت [حاکم بر روابط] ترکیه و اتحادیه اروپا بی فایده است و هیچکس نمی تواند از مهمان نوازی خوب ترکیه انتقاد کند و یا اینکه ترکیه نمی تواند یکی از طرف های بحث های بدخواهانه در اتحادیه اروپا باشد. نمی توان بدون اطلاع از انجام پروتکل ها به هنگام سفر مقامات اروپایی به ترکیه این اظهارات را پذیرفت.

این ماجرا از آنجا آغاز شد که در سفر هیأت اروپایی به ترکیه برای خانم اوزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا جایگاه در نظر گرفته نشده بود از این رو او در ملاقات با رئیس جمهور ترکیه، ضمن ابراز تعجب مجبور شد بر روی یک کاناپه بنشیند.

،خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 15019

به "احضار سفیر ایتالیا در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احضار سفیر ایتالیا در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید